Fjøslukt Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Hei.. I bilen min skulle jeg koble en forsterker.. Da alle strømkablene varkoblet på og jeg skulle koble på RCA kablene fra forsterkeren, merket jeg at strømmen i bilen bare gikk... Nå har jeg koblet fra alt av ekstra utstyr, slik at det bare er bilens originale deler som er koblet på, men fortsatt virker ikke kupé lyser, eller sentrallåsen og strømmen inn til anlegget er 0V.. Alle sikringene virker, men det virker ikke som det kommer strøm inn til dem.. Blinklys, vindusvisker etc og motoren virker fint, og dette er deler som har sikringer i motorrommet... Hva kan være gale, og er det mulig at noen reléer er gått? Det merkeligste er at når jeg måler strømmen inn til anlegget (som skal ligge på 12V) viser voltmeteret en spenning på vel 1V... Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Rettelse: Sikringsboksen inni bilen har sikringer som går til både apparater som virker og som ikke virker, men alle sikringene er hele... Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 1volt = brudd 0volt= kortslutning eller ikke tilkobling Håper det kan hjelpe deg litt på veien, elektronikk problemer på bilen er noe herk, ofte vanskelig å finne, driver med et på problem med elektronikken til bensinpumpa fortiden selv. Ta å sjekk + med å å sette jordingsproben rett på jordingsfeltet, så finner du kanskje ut hvilken kabel problemet ligger i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Ampere=straum Volt=spenning Straumen går gjennom ein leder, mens spenninga ligg over to punkt. Har du ein motstand som er koplet på eit batteri(12V batteri), vil alle 12V ligge over motstanden, mens måler du spenninga kun på ledninga, så er spenningsfallet der tilnærma lik 0, alt etter kva slags kabel som er brukt. Forstod ikkje heilt det du sa om sikringane? Er alle heilt Ok? eller er det nokon som er brent av? Isofall, prøv å skift dei. Kva slags bil det er snakk om, trur enkelte kan ha fleir enn ei sikringsboks. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 For å sjekke hudre prosen at det ikke er noe feil på sikringer er å sette - stroben på et jordingsfelt og måle på hver side av sikringen med + proba, da ser du nøyaktig hvor mye volt som kommer ut og inn. Når det gjelder relay så, hvis du vet hvilket relay som er for det som ikke funker så er det bare å bruke et annet relay, med samme koblingsskjema på, så ser du fort om det er relay som er gåent, er jo også bare å koble på ledninger til relayet for å sjekke om det kommer spenning fra relay utgangs pinen, pleier å stå 87 der, spørs på hvordan relay. Etter min erfaring så har relay en tendens til å klikke litt høyt, så det kan være greit å høre etter. Husk også når du tester relay at hvis det er noe feil før pinne 85, slik at det ikke blir koblet til signal fra coilen så hvil du heller ikke få noe spenning ut på 87, for da slår ikke bryteren inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 et rele går ikke sån uten videre.. det der nokk ikke der problemet ligger.. prøv forsterkeren i en annen bil å se om samme problem er der.. kan være forsterkerensom ødelegger.. høres jo ut som det er noe galt med strømforsyningen til forsterkeren.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.