Gå til innhold

Turbo på eldre Civic

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hellu

Vil det by på store problemer å montere Turbo på en 1.6 liter motor fra en Civic 89 mod. ?

Man får ferdige kit til disse bilene, men jeg vet ikke om det vil være noe problem.

Kan kanskje ikke kjøre på så høyt trykk før man monterer nye stempler, råder og toppakning til dette bruket?

Evt. andre ting som må forsterkes, eller deler som må byttes før turbo monteres?

Er grønn når det gjelder turbo.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel sagt at motorer som skal monteres turbo på bør være bortimot strøkne... selvsagt fordi de blir utsatt for mer slitasje ved forced induction... men selvsagt, en turbomotor blir ikke mer slitt ved godt vedlikehold i forhold til en sugemotor :)

men, sjekk over motoren din før du skaffer dette kitet, vet aldri hva man finner i en 10år+ gammel motor hvis den ikke regelmessig er sjekka...

jeg, for min del, er redd for å åpne blokka siden jeg ikke vil finne noe slitasje :P her kjører vi så langt det går!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg har ingen motor enda, men jeg vurderer å kjøpe en Civic nå fortløpende. Har finni en billig en :)

Det blir selvsagt full overhaling av motor først, så noen unødvendig slitasje skal det ikke være.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, nice...

Det var vel hjemmebygg mye av det der. Hadde ikke tenkt på noe så rått.

Sett litt på dette:

DRAG Turbokit

Er ikke store greiene tror jeg, men sikkert bra nok.

Har tenkt litt på motorbytte til motor fra nyere Civic, f.eks hakket nyere (92 - 95), men disse motorene er DYRE.

Dessuten ville det vært mer morro å turbokonvertert den originale motoren :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider