krk_boy92@hotmail.com Skrevet Desember 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 har nettopp kjøpt meg passelat 1.9 tdi 98 mod..etter hvært som jeg skulle skjekke undre pansere så jeg at at ekspansjonstanken var litt mørkere enn vanlig. åpnet lokket og der lå det et lag me olje eller lingnende. Da tror jeg at det er topp - pakning som har røket. Skjekket olje og så ikke noe blanding av vann, oljen var helt svart.Motoren er 90*C hele tiden og Ingen hvit røyk fra eksos , så jeg lurer på hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 Toppakningen Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 Tøm motoren for frostveske, og olje. Spyl motoren, så du får ut alt frostveska. Ha oppi nytt. Kan være gammel "morro" fra forrige eier Svart olje på TDI er helt normalt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krk_boy92@hotmail.com Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 ser ut som det er bare frostvæske i ekspansjonstanken, men rundt iveggene i tanken er det litt sot eller lignende :P prøve å gjøre rent og se om det bli bedre ? :pimp Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 Har vel ikke vært brukt blå, og rød frostveske på bilen? ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krk_boy92@hotmail.com Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2013 Vet ikke, men den er blå den som er i nå :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krk_boy92@hotmail.com Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2013 har skjiftet ut blå kjøeveske til rød nå, spylt godt igjennom. Men kjølevannet forsvinner når jeg kjører hardt , kjører jeg 'Normalt' minker det ikke så mye. synes det kanskje er for mye trykk i ekspansjonstanken:P kan det være topppakningen, fordi at turboen trykker vannet ned i stemplene ? takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Sett trykk på kjølesystemet og se etter steder det lekker/blir vått. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Sjekk også turboen. Det er jo slitedel på denne motoren. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Du ser ikke om det er vann i olja på peilepinnen, da vannet synker til bunns. Tapp av olja for å være sikker. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krk_boy92@hotmail.com Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 ikke noe vann i oljen! har plukket av topp , men jeg vet ikke hvor mye moment det skal være på topp boltene.. :S noen ide og hvilken rekkefølge det skal være ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg