Gå til innhold

Forester kupe-varmer

Ranger emnet

fhe

Anbefalte innlegg

De diskusjonene jeg har sett så langt angående kupe-varmer i Forester har dreid seg om at man ikke klarer å opprettholde temperaturen når utetemperaturen kryper under -4. Mitt problem er heller motsatt! Det blir altfor varmt! Når jeg opererer temperatur-knappen er det kun viftehastigheten som endrer seg (Auto). Temperaturen på utluften er fortsatt like varm. Dette medfører at jeg må operere temperaturen under 17 grader for å starte nedkjøling. Min Forester er en 2010 modell manuell diesel. 

Jeg hadde nylig bilen på verksted for å få slukket en varsellampe og ville at de i samme slengen skulle sjekke dette med temepaturen. De registrerte også problemet og kontaktet merkeverksted. Der fikk de beskjed om at dette var en kjent problemstilling, men at tallene på tempskiven ikke egentlig var antall grader i kupeen og at det egentlig ikke var en feil. 

Andre som har vært borti dette?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet rundt og oppdaget at mange var irritert over dette. Da kom jeg over et innlegg som foreslo å re-sette anlegget ved å holde inne AC-knappen til lyset blinket et par ganger. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve dette, men lyset i AC-knappen blinket ikke. Derimot skjedde dette ved å holde inne defrostknappen i et par sekunder. Et lite knepp kunne høres i tillegg. 

Litt tildlig å friskmelde anlegget helt enda, med synes at jeg har bedre kontroll på temperaturen nå. Litt pussig at sideventilene blåser varmere luft enn til frontvinduet. AC var aktivert.

Hører gjerne om andres erfaringer på dette!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som regel dette vi har gjort med forestere som tøyser seg litt, kan også justere litt på tempraturen, pluss/minus 3 grader eller noe slikt. ellers har vi sett at ett ledningsnett ligger og sperrer for den innvendige tempraturføleren. ligger på førersiden oppunder dashbord på høyre side. men vist du tar bilen med på merkeverksted bør de ha en viss oversikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at dette ikke bare er et Forester fenomen. De som diskuterte dette på div fora var Impreza-eiere. Regner med at samme kupe-varmer blir brukt i de modellene?

Tror kanskje ikke at alle merkeverkstene er klar over at man har en mulighet for å kunne re-sette anlegget. Det var i hvert fall ikke noe som ble foreslått da jeg klagde på dette. Fikk beskjed om at sånn var det bare.

Må man resette anlegget med jevne mellomrom, eller skal en gang være nok?

Disse ledningene foran sensor, er det noe man enkelt kan gjøre noe med selv?

Forøvrig er jeg foreløpig godt fornøyd med min Forester, som er min første Subaru. Har desverre ikke fått kjørt den på snø enda. Kommer kun vann ovenfra her i området.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider