Curver Skrevet Desember 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2013 Hei, Jeg har fått et godt tilbud om å kjøpe dekk til bilen min. Disse er 6,8% større enn det det står i vognkortet. Grensa er jo 5% Er de veldig strenge på eu godkjenning og andre kontroller på at de er for store? Dumt kjøp? Tusen takk! Mvh Curver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2013 Dumt kjøp ja. <- Min mening Jeg personlig har aldri opplevd at de sjekker dekka ved teknisk kontroll. Men har hørt om andre som har fått advarsel. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2013 Dette er dumt kjøp. EU mangel. Skriver lett mangel på dette Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Curver Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2013 Hei, Følger rådet deres halvveis, etter heftig pruting så får jeg dekka og felgene til en billig penge. Når jeg har kjørt ut dekka jeg har nå så bytter jeg dem som er på de nye til lovlig størrelse :-) Noen som har lyst til å legge om 1 dekk for meg for en billig penge? Send pm! :-) Tusen takk for hjelpen! God jul! Curver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Hei, Jeg har fått et godt tilbud om å kjøpe dekk til bilen min. Disse er 6,8% større enn det det står i vognkortet. Grensa er jo 5% Hvis dekka er slitt mer enn 1,8% (det går jo ganske fort), så er det jo innenfor grensa likevel. I verste fall får politiet bare ta fram målebåndet og bevise at de er for store. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Det har ingenting å si. Det er merkinga på dekka som teller. Rsele, Jesper1201 og Quattro73 reagerte på dette 3 Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Curver Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Regna egentlig med det ja at det ikke hadde noe å si. Takk for hjelpen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Det har ingenting å si. Det er merkinga på dekka som teller. Helt sant, juridisk kommer man ingen vei med flatpedal sin tese Som de andre sier, er sjelden de pirker på dekkstørrelse, desto mer på innpress. Uansett er det lite lurt å kjøpe nye dekk som er ulivlige. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg