Gå til innhold

justering av kamaksling etter toppakning bytte (960)

Ranger emnet


Kjeka

Anbefalte innlegg

Byttet i helga toppakning på min volvo 960 (91 modell). Bytta med det samme tetningsringer mellom kamaksel og topp. For å gjøre dette måtte vi ha av reimjulet fra kamakslingen. Vi satte ett merke men det kan hende vi ikke har truffet 100% samme plass med reimhjulet når vi skrudde det på igjen (Det er ovale hull her slik at det er justerningsmuligheter). Vi hadde kun hjulet av på kamakslingen som åpner for eksosen. 

 

Etter bytte tikker det litt i motoren. Kan dette ha noe å gjøre med litt feil justering av kamaksling?

 

Utenom tikkinga går motoren fint og normalt. Er det noe måte å måle om den er feil og hvilken retning den skal flyttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår