Boan Skrevet Desember 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2013 Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg en gammel hund , en A6 , 2, 6 95modell. Men jeg har ett stort problem, så jeg tenkte og spørre de vise menn her om noen råd og veiledning? Det har seg slik at termostat og vannpumpe ble byttet hjemme, og ved ett uhell har den ene (den høyre, sett ifra frontfanger) kamakselen flyttet seg uten reim og merking, resultatet er selvfølgelig at motoren ikke startet, bilen ble da forlatt og jeg overtok. Spørsmålet mitt blir da som følger, hvordan får jeg liv i den igjen når jeg ikke vet timingen på den ene kammen i forhold til resten av systemet? Har liten erfaring med v motorer , så jeg redd for og ta livet av den. Har sveivet motoren rundt, den går flott, ingen ventiler som kræsjer el.lign, så trodde kanskje ikke det var skjedd noen intern skade. Er det noen merking på kam drevene som tilsier at de " står i null"? Er vel ett på veivaksel også? Håper noen forstår det rotete problemet mitt?! Trenger jeg evt noe spesielt verktøy for en slik prosess? Hjelp mottas med stor takk! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Desember 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2013 Er vel minst en slik How to tråd om dette men fant den ikke i farten. søk her på forumet å se du finner den. Om du bor i nærheten av sandefjord så har jeg verktøy å leie ut billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Desember 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2013 Jeg har laget en guide på det her : http://www.bilforumet.no/topic/265728-guide-registerreim-bytte-audi-a6-c4-2628-v6/ På kammene er det to "vinger". Disse skal lines opp og være 1005 horisontalt. Det ene lille hullet er større en det andre. Se på bildene i tråden, det er selvforklarende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boan Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2013 Hjertelig takk! Ble omsider ordning, fantastisk guide Remulade! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg