ZaxoN Skrevet Desember 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2013 Har da en 91 mod Calibra med en 2 liters 16V motor og 4x4 (men bakhjulene trekker ikke av en eller annen grunn). Men til problemet. Bilen stod stille en stund, tok en liten kjøretur å parkerte den igjen. Noen dager senere når jeg skulle starte den igjen, ville den ikke starte. Kjente bensinlukt å gikk ut av bilen å så det var en liten dam under bilen. Så fant et hull på ene slangen. Klipte ut delen med hull i å satt på en ny slange med slangeklemme over. Men den ville fortsatt ikke starte. Byttet bensinpumpe rele'et siden det kom en rar skurrelyd fra det sist jeg hadde start på den, men den ville fortsatt ikke starte. Noen som har noen tips eller ide'er ? Skal prøve å fylle på noe mer bensin å hive kondens i tanken siden det var lite bensin igjen på tanken, å den har stått i et år nå. Skal også prøve med startgass å se om det kan være bensinfilteret som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2013 ingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2013 Går bensinpumpa når du slår på tenninga da? Og kommer det bensin fram til motoren? Når det gjelder defekt 4x4, er vel det ganske standard på disse. Dårlige fordelingskasser visstnok. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2013 Om det sprutet ut bensin av slangen som det var hull i så betyr vell det at pumpa fungerer ? Hullet var rett med biten som går inn i motoren om det var retur eller inn er jeg uusikker på. Mulig å fikse fordelingskassa uten å kjøpe ny når det gjelder 4x4'en ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2013 Pumpa kan fungere men det er ikke sikkert den gir nok. Når det gjelder 4wd så kan det være så enkelt som defekt ryggelysbryter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2013 Hvordan finner jeg ut om den gir nok eller ikke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2013 Du må måle trykket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Bensin pumpa og filteret ligger med tanken på Calibra, right ? og hvor mye skal trykket være på sånn ca, hvor mange bar ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg