Gå til innhold

Mitt MK1 G60 prosjekt

Ranger emnet

EspenB

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering er vel på sin plass.

Har leid meg større lokale nå, så nå er det seriøs fare for at det kan bli en del fremgang. Deler kommer og deler går, og slik er det med planene og.

Har fått HGP-turbo manifoilen for T3/T4, men kommer nok ikke til å bruke denne.

Holder på å skaffe meg et S2/S4 oppsett med turbo, wastegate og manifoil.

Har skaffet meg ombygd S2 innsug og litt annet drit en trenger:)

Er på jakt etter S2 fuelrail og stempler, så hvis noen har dette på lur er det bare å sende en PM.

Hvis det er noen som har montert G60 kasse i einser før, gi en lyd. Ble litt usikker på valg av drivakslinger, cv-joint og sadler.

Så hvis noen har noen gode tips ang dette hadde det vært knall.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

står i valget mwellom g60 turbo eller vr6 turbo mn har fått noen klager på at vekta blir for stor foran med vr6....mye problemer med g60? hva er egentli motor volumet på g60 har ikkje vært så mye innom akkurat disse motorene......hva vil en g60 motor osv komme på....med alt som trenges uten bremser? vet du om det er motoren som hovedsaklig er probleme eller er det kompressoren?

bra prosjekt dah......

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 motoren er på 1.8l. Men det er plenty med muligheter for å øke volumet.

Det er kompressoren som er svakheten på disse motorene. Resten står for en støyt.

Jeg ville anbefale deg å gå for en G60 motor og montere turbo på denne. Og hvis du enda ikke er fornøyd, kan du bygge videre derfra. Men tror du vil synes det flytter seg greit:)

En komplett G60 motor vil vel ligge på ca 7k med alt vil jeg tippe.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er hvis du begynner å lete rundt på forumene på jakt etter motor, og kjøp en der du får med alt av slanger, rør og ledningsnett. Du trenger ikke kasse, lader og eksos hvis du skal gå for turbo. Er og mange her inne som kan hjelpe deg, og som sikkert har det du trenger liggende:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

heisann :D

har lest om endel prosjekt her inne nå, men dette er det som inntreserer meg mest ! virker som om vi sikter ganske likt med enerene vårs :D

har en -83 gti som jeg holder på å ribber, som da skal bli (forhåpentlig vis) en bil bygget opp på værsting deler !

men jeg blir nok å sette bort motor og kanskje driv, men det er jeg ikke helt sikker på ennå !

jeg så du hadde planer for carbon, veit du om hvor man får tak i panser og lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider