Gå til innhold

Mitt MK1 G60 prosjekt

Ranger emnet


EspenB

Anbefalte innlegg

Er ikke lett å få tak i noen som driver med carbon i dette landet her.

Hadde bestil og betalt for noen 1m2 plater av en tosk her inne, men fikk de aldri. Kommer istedet til å støpe dørplater og slikt selv. Har pratet med en kar her i Bergen som kan skaffe materialene til det. Skal bli rimelig bra tror jeg.

 

Ellers har bilen stått still lenge nå. Det nye lokalet ble ikke så bra, men har fått plass i nytt større lokale nå, så da får vi se om ikke det blir litt mer fart i tingene nå:)

Dessuten har allt tid og økonomi gått i S3'en min denne våren :)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt om en Mr.Carbon i sverige, men finner ikke noe om han der karn noen plass :( men sånn som gundersen motorsport selger 1011 x 600 mm - 1980 .- men veit ikke hvordan det er å legge dette for en som aldri har gjort dette før ! men kanskje det bare blir ei tynn stål plate som blir jukset på, men det er jo ennå litt opp og frem :P

har du noen bilder av prosjektet ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta bilder når jeg kommer hjem fra jobb om en ukes tid regner jeg med:)

Men det er ikke stort å se på enda. Bare et demintert skall egentlig, som jeg holder på å renske for tactyl og karroseri kitt. Tenkte jeg skulle sømsveise etterpå.

 

For å lage slette carbonplater er det bare å støpe på en glatt plate, legge en tynn spes folie, og carbon. Dette metter du med rikelig epoxy, og lar tørke.

Funker som f... :)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lage slette carbonplater er det bare å støpe på en glatt plate, legge en

 

da har vi kommet omentrent like langt, om noen dager er motoren ute :)

sømsveise ? hva er det ?

ja jeg skulle hatt tak i en arti kar som kunne det der, blir litt dumt å begynnte å prøve seg frem vist det er dyrt :/ er det noe jeg kunne tenke meg å hatt mye av på bilen er det carbon, både innvendig og utvendig :)

 

da var en motorbukk bestillt hos bilextra, takker for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lage slette carbonplater er det bare å støpe på en glatt plate, legge en

 

da har vi kommet omentrent like langt, om noen dager er motoren ute :)

sømsveise ? hva er det ?

ja jeg skulle hatt tak i en arti kar som kunne det der, blir litt dumt å begynnte å prøve seg frem vist det er dyrt :/ er det noe jeg kunne tenke meg å hatt mye av på bilen er det carbon, både innvendig og utvendig :)

 

da var en motorbukk bestillt hos bilextra, takker for tipset :D

Sømsveising gjøres mye på biler brukt i rally og bane racing, for å styrke karroseriet og gjøre det stivere. En helsveiser i skjøter ol eller sveiser noen larver med litt mellomrom ihvertfall. Må passe på å bare ta litt omgangen ellers kan platene "slå"seg pga varmen.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm det hadde jeg ikke tenkt til å gjøre, er det merkbar forbedring ?

hadde bare tengt på helbur med rør gjennom torpedoveggen til tårnene o.l. for å stive mye av !

mye ligger jo i oppstilling av understell, men der har jeg ikke sett eller hørt så mye om hva som er bra og hva som er mindre bra :P

tenker på foringer fjærer/dempere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en billedserie der du kan titte littpå hva de mener med sømsveising:

 

http://www.rally.subaru.com/rally/servlet/CarBuildingDetail?part=1&imageId=0

 

hmmm bra "forklaring", kanskje det er det man skal satse på, men ikke riktig så mye bur da :P det var jo litt kult/smart med hvit inni bilen ! fant en kar som kaller seg Mr.Carbon fra sverige, så det gjennstår bare at han svarer mailen min :) når det gjelder tectyl og sånne ting, klarer man å ta det med sannblåsing ? for jeg skal sandblåse hele bilen, så da orker jeg ikke fjerne alt før den da skal blåses :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille som er av techtyl på min bil kan jeg bare bruke varmepistol på, det er alt karroserikittet som sitter. Og det sitter noe så inn i hel..... Der er det bare masse tolmodighet og en borremaskin med stålbørste på som hjelper.

 

Skal du ha MR.Carbon i Sverige til å lage deler til deg må du nok regne med å dykke dypt i lommebiken.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille som er av techtyl på min bil kan jeg bare bruke varmepistol på, det er alt karroserikittet som sitter. Og det sitter noe så inn i hel..... Der er det bare masse tolmodighet og en borremaskin med stålbørste på som hjelper.

 

Skal du ha MR.Carbon i Sverige til å lage deler til deg må du nok regne med å dykke dypt i lommebiken.

 

jeg har nettopp kjøpt meg en liten lynsliper med noe gummi greier fra 3M som fungerer som en fiberdisk/sliper, så jeg går vel i gang om ikke så mange dager med sømsveise deler av karosseriet :D

regner ikke med at det akkurat blir billig med carbon, men det er jo vektbesparende noe som ikke skader !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stormoracing.no driver jo med carbon!

 

Er det de du har snakket med Espen?

Jeg snakket med de ang å få lagd noe greier til S3'en min, men de klarte bare å levere det jeg skulle ha drappert, og ikke i rein carbon, itillegg var de latterlig dyre.

De driver ikke med carbon selv, men har kontakter som gjør det.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp kjøpt meg en liten lynsliper med noe gummi greier fra 3M som fungerer som en fiberdisk/sliper, så jeg går vel i gang om ikke så mange dager med sømsveise deler av karosseriet :D

regner ikke med at det akkurat blir billig med carbon, men det er jo vektbesparende noe som ikke skader !

Har du et bilde av den greien du bruker til å slipe med?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp kjøpt meg en liten lynsliper med noe gummi greier fra 3M som fungerer som en fiberdisk/sliper, så jeg går vel i gang om ikke så mange dager med sømsveise deler av karosseriet :D

regner ikke med at det akkurat blir billig med carbon, men det er jo vektbesparende noe som ikke skader !

 

Sandblås driten, sparer deg maassse arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår