Gå til innhold

Motorproblemer, feilkode P1340 kamsenor, 1,4 MPI kjente problemer ??

Ranger emnet


passat TS 74

Anbefalte innlegg

Har en Polo 1,4 MPI 2000 mod, starter men orker ikke å dra seg selv (litt noen ganger når den er kald).Får opp feilkode P1340 CKP/CMP Sensor signal out of sequence og P0327 Knock sensor 1 Circuit low bank 1. Regner med at bankesensor ikke er noe feil som påvirker motorkraften her.

Har så vidt hørt at det kansje er litt problemer med kamaksel og kile el. lignende....kan er det tilfelle ???

 

 

Noen som har noen gode råd ??

Har byttet kamsenor, men hjalp ikke noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

16711/P0327 - Knock Sensor 1 (G61): Signal Too Low Possible Symptoms
  • Irregular rpm
  • Drivability problems
  • Loss of power
  • Engine damage
Possible Causes
  • Circuit G61 short to Ground
  • Circuit G61 open
  • G61 improperly torqued
  • G61 damaged
  • Control Module damaged
Possible Solutions
  • Torque Knock Sensor 1 (G61) to specifications.
  • Check wiring and connections
  • Check Knock Sensor 1 (G61) and Knock Control

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk  for tips.

Sjekket litt på den  i dag  og  oppdaget  at  kontakten  til  bankesensoren  hadde sklidd ut(manglet stålklipset).

Satte  den  inn igjen  og feilkoden  til bankesenoren  ble borte,  men  den har  fremdeles  feilkode  på P1340 CKP/CMP signal  out of  sequence.

Motoren  går  litt bedre, men orker  ikke  annet  en littegranne på  1 gir. Han går  på alle sylindere  og  går  reint  og fint  på tomgang  og  når  du ruser  motor  i fri.

Men  putrer  en del i potta  når  du slipper gassen.

 

Timingen på registeret  er en halv tann feil på kammaksel merket,  stusser litt på det...men  hadde vært  en hel tann kunne det  jo justeres, men en halv tann  er litt vrienet.

Er dette innefor  toleransene, eller  er  det noe feil ?

Kan  si at forrige eier har bytte til helt  nytt topplokk  da  reima  hoppa  over,  han var  litt kyndig  og  gjorde alt selv og bilen  har  gått fint  lenge  etterpå.

 

Er det sannsynlig  at  det er timinga (halv  tann feil )  som  gjør  dette ??? 

Har bytta  sensor  til  kammen  uten  at  det hjalp.....

 

 

tips  ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår