RSS Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 var ut og skulle sandblåse gølvet i golfen nå, starta kompressoren, satt den på 4 bar, det er det jeg har blitt innformert att skal være annbefalt. starta og sand blåse, men rusta gikk ikke bort satt på høyere og høyere trykk, satt den til slutt på 8 bar, da begynte det og hjelpe litt. men skal vell ikke trenge så høyt trykk? er det noe jeg har gjort galt? skulle gjerne blitt ferdig med dette i dag ps: første gang jeg sandblåser Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 noen som kan svare på hva jeg gjør galt??, haster litt Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 kan godt hende du trenger så mye trykk. jeg trengte en god del da jeg prøvde meg på bakstillinga til golfen. gav opp. levere det heller til ett firma som tok hele bilen for meg i januar. koster ikke allverden heller. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 takker foe svar var en liten knekk på slangen så den fikk ikke nok luft, fikk retta på den så gikk det mye bedre:D Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Jeg har sandblåst endel, Men jeg er ikke akkurat proff, men hvis du ikke har lyst til å lage bulker prøv å blås med litt vinkel. 45 grader eller mindre vinkel liksom. Fant det ut på den harde måten når jeg blåste av tectyl på innsiden av en skjerm :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 da var jeg nesten ferdig, men det dukka opp noen små hull, regna med det. men syns det tar så lang tid, må holde på ett sted så lenge før den malinga som er der blir borte, er det sånn det skal være eller skal det egentlig gå ganske fort? som sagt er det første gang jeg sandblåser så jeg vet lite om det, men en gang må være den første :) Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 ok, kjøpte blåser pistol og sand på biltema, er kansje ikke det beste men billig Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Kjøpte oxo på biltema.. fungerer helt greit for meg. men som sagt på større ting så tar det for lang tid og mye sand, da er det bedre å levere det. post noen bilder da vel, så får vi se resultat :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 har bilder men vet ikke åssen jeg legger den ut:rolleyes: Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 du må legge dem ut på en hjemmeside/webside.. f.eks et fotoalbum, msn fotoalbum. opprett ett slikt og legg bildene der. så tar du å legger en link hit, eller trykker på "IMG"knappen når du skriver en post og legger linken til bildet ditt der. da vises det i posten din. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 jepp, har ikke tid nå, skal få ordna det i morgen;) Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 rakriste sier sandblåsing ikke koste allverden, vet du sånn cirka hvor mye det vil koste å få sandblåst under en hel 245+ gulvet innvendig? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Det kostet ikke mye å få sandblåst min mk1.. de tok under hele bilen, motorrom, hjulbuer og inni.. ikke tak eller utvendige sider da det er lett å bulke. prisen avhenger av hvor mye av understellsmassen du selv gidder å skrape, for dette tar lang tid å få bort med sandblåsing. jeg fikk bort rundt 90-95% av alt og derfor ble det veldig billig. bilen ble oxo grunnet i samme slengen. dette anbefales sterkt da rust kommer umiddelbart. ring og få en pris eller enda bedre: dra dit og snakk med dem.. de liker heller å snakke med kunden direkte og vis gjerne frem ett prospekt! Lykke til iallefall. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Jo takk! Men jeg er ikke i besittelse av noen jigg eller billøft, og da blir det vanskelig å jekke bilen opp på vanlige bukker for så å ligge under der å skrape! Har noen tips? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 hvor mye av bilen er demontert? kan jo eventuelt lage deg ett stativ slik som jeg gjorde og legge hele bilen på siden... uaktuelt for min del å ligge under å skrape.. tungt nok som det er.. se tråden min (signtauren) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg