Gå til innhold

Fikk feilmld i dag. Hva betyr Fuel trim - system too lean, 2001 audi 1.8T

Ranger emnet


Mondeo 08

Anbefalte innlegg

Kan være tegn på slitt lamell ja, men så lenge clutchen fungerer som den skal så kjør videre :) Så lenge man ikke har kjørt med clutch som slurer så er det kun å bytte lamell. Om men kjører med en clutch som slurer så vil gripeflaten på svinghjulet ødelegges slik at den må maskineres eller nytt svinghjul monteres.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Vil bare informere om at lambda og plugger er nå byttet, feilmld slettet, og bil prøvekjørt.

 

Forbruket ligger nå på 0.87-0.91 på en strekke på 15km ca. Ikke langt, men fikk en viss pekepinn på at bilen nå oppfører seg som den skal :)

 

Lambda løsnet med en gang og var mulig å skru av med fingrene etter litt med fastnøkkel.

 

Takk for all hjelp begge to :) Godt å kunne spørre folk som har litt greie på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Løsninger" for 'MULT' limte TKarlsen inn tidligere i tråden, under er de for 'ADD'

 

 


17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
  • Check Fuel Pressure Regulator
  • Check Fuel Pump
  • Check Intake/Exhaust System for Leaks
  • Check Secondary Air Injection for Leaks
  • Check Vacuum Lines for Leaks

Special Notes

  • Fuel Trim Info
  • When this fault is stored and external vacuum leaks are not found, less obvious problems may be present:
    • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
    • Check Brake Booster and Hoses
    • Check Electric Vacuum Pump ( If Applicable )
    • Check Crankcase Ventilation System for faulty components. When the PCV or Crankcase Ventilation System is faulty, vacuum is typically present under the oil cap and misfire faults are common.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilene på de motorene er en svakhet, ikke fordi de er dårlige, men fordi de er ugunstig plassert med tanke på varme. Egentlig rart du fikk den feilmeldingen på defekt coil, men ok, kan være det er resultatet av en kombinasjon av rare verdier til ECU.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er jeg som har denne bilen det her er snakk om. Etter at jeg bytta coil på sylinder nr 1 ( jeg regner med at det er den nærmest radiatoren) så lyser motorlampa fortsatt. Den går fortsatt ujevnt på tomgangen og har et høyt forbruk. Noen som har tips om hva jeg kan sjekke nå? Mener jeg har vært borti en tråd som nevnte temp sensor?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet tennplugger de siste år. Skru ut samtlige og se hvordan de ser ut, vil kanskje gi deg en pekepinn ;) Om ikke, kople til VAG-COM eller reis til Møller og se hvilke verdier ECU jobber ut ifra, da vil du se hva som er galt eller hvor feilen genereres. Bla. kan du se lambdaverdi, tilført mengde luft, temperatur på kjølevann og innsugsluft osv, vil da se om noe er ulogisk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tennpluggene kan være en årsak, men tilstanden på de (farge mm) forteller mye 1-winking.gif Sjekk alle og sammenlign de med hverandre. Ta gjerne bilder.

 

Har motor fungert helt fint frem til nå? Altså ok etter bytte av lambda? I såfall, sjekk om du har spenning på de to hvite ledningene til lambda (når tenning er på).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår