Gå til innhold

A6 C5 automat vil ikke gire

Ranger emnet

torgeir øvsthus

Anbefalte innlegg

Audi a6 1.9 tdi automat

har bytt girkasse i den for gamle blei kjørt tom for olje av gamle eiger. 

men etter det vil ikkje kickdown en funke heller ikkje vil den gire i D er det meire som att den er i 3 gir og vill ikkje ned eller opp men funker fint viss eg tek den i 1 eller 2 men ikkje i D og bruker jevli masse diesel når den ikkje får inn 4 giret håpper det er noen som kan hjelpe meg me problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er satt inn lik som sto i men kor er den multifunksjonsbryteren på girkasso då??

Som jeg skrev, dersom det er en slik på din, noe heller ikke jeg vet da du ikke opplyser om hverken årsmodell eller girkassekode 1-winking.gif

Det du kan er å ta en diagnose.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den ville gått i nødmodus hvis multifunksjonsbryteren var defekt, noe det kan virke som siden den blir i 3. gir når du velger "D"
Er dette en tiptronic kasse hvor du kan tvangskjøre den i et bestemt gir?
Girkassekode er det beste.

Som Quattro73 skriver, få tatt en diagnose. Det vil avsløre om det er problemer med multifunksjonsbryteren.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 4 i bildet er multifunksjonsbryteren hvis du har 4 trinns kasse.
post-122185-0-56530900-1388687809_thumb.png

Nr. 7 i bildet er multifunksjonsbryteren hvis du har 5 trinns kasse.
post-122185-0-04600500-1388687850_thumb.png

Hvis du har den gamle girkassa enda kan du bytte om multifunksjonsbryteren bare for å ha prøvd det, men jeg anbefaler å ikke kjøpe noe nytt før du har tatt en diagnose.
Vet du hvor langt byttekassa er gått og om den har fått godt vedlikehold?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Som nevnt, å ta en diagnose er alltid et lurt sted å begynne, uansett feil. Kommer det ingenting opp så er nok feilen av ren mekanisk art. Er det nøyaktig samme girkassekode på den gamle og den nye girkassen? Husk at ECU for girkasse mest sansynlig ikke er kompatible dersom girkassekodene ikke er de samme.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider