Gå til innhold

Har kjøpt Golf 5, div. spørsmål:

Ranger emnet

Golfy5

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en 2005 mod Golf 5, 1,6L, Jubileum. Så langt er jeg meget fornøyd, men jeg har noen spørsmål som noen litt mere erfarne Golfere kanskje kan besvare:

1. Er denne modellen senket originalt og i tilfelle hvor mye?

2. Jeg vet jo at denne har Xenon, skinnseter, etc. som utstyr ut over standard modeller. Men finnes det et sted man kan slå opp og se hvilket utstyr min bil er levert med? Jeg tenkte da evt. å søke på rammenummer.

3. Jeg kunne ha tenkt meg å deaktivere "coming home/leaving home". Må jeg levere den til Møller for å gjøre dette?

4. Nå tennes xenon automatisk som kjørelys når jeg starter men jeg lurte heller på om det var mulig å programmere om slik at tåkelys tennes automatisk og at xenon tennes når man slår lysbryteren bort fra 0. Er det noen som vet om dette går?

5. Jeg har også en ny V70 og sammenlignet med denne så er det en god del mere dekkstøy fra Golfen. Nå blir vel dette en litt urettferdig sammenligning. Senking og bredere dekk gir vel mere støy. Jeg har nå 17" 225/45 vinterdekk og 18" 225/40 sommerdekk. Vil det merkes på støy og komfort hvis jeg går ned til 16"/17" og litt i bredde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

har desverre ikke noe mer info enn punkt 3 og 4.

her tror jeg du må ha en koding i en styreenhet som trenger et diagnose/kodeverktøy

har sett Caddy med park+tåke på 0 (lysbryter) da denne hadde 3 punkts bryter uten cominghome. tror dette går under forrige punkt med at bilen må kodes. det kan legges inn kode for dimmet blinklys også, men tror ikke dette er noe Møller gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute å test kjørte en golf 5, med standard 15" hjul. Der var det mye dekk støy. Du vil så klart få mindre dekk støy med smalere hjul. Du vil også få mindre dekk støy med å velge riktige dekk. En annen ting du kan gjøre er å legge på dempematter på hjulbuene. Kanskje det hjelper litt

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider