Gå til innhold

Ny bil: Garanti/service hos forhandler

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

Om man kjøper ny bil, må man vel da ta servicene hos forhandlers merkeverksted i 3 år for at garantien skal gjelde?

Det er en problemstilling jeg ser ved kjøp av ny bil, fordi jeg gjerne ville la mitt foretrukne verksted ta seg av slikt. Spesielt fordi det da

blir en del billigere.

Men da faller vel garantien bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge servicheftet følges iht. produsent/importørens krav bortfaller ikke garantien selv om servicer blir utført av frittstående verksted.
De fleste biler som selges nye i dag har vel også 5 års garanti :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge servicheftet følges iht. produsent/importørens krav bortfaller ikke garantien selv om servicer blir utført av frittstående verksted.

De fleste biler som selges nye i dag har vel også 5 års garanti smile.gif

Ok, det trodde jeg ikke.

Men hvis det oppstår feil i garantitiden, kan de også repareres gratis på frittstående verksted?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, akkurat. Hmm. Ja da kan det jo bli litt kinkig når de da ser du har tatt servicene et annet sted. De vil kanskje skylde på det også, eller

hvertfall bli litt sure for det.

De blir sikkert ikke surere enn du er for at de er sa dyre å fixe bilen hos.

De kan jo redusere prisene så blir alle glade!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det bare er normal service på bil blir det ikke den store forskjellen på pris,er jo stort sett olje og filterbytte,spenne litt i dekkene og hive den ut igjen,

En annen ting er jo at merkeverkstedene har nyeste software til din bil om det er kommet noen forbedringer som fikser småting.

Så jeg ville heller gjort det motsatt,brukt merkeverkstedet i garantitiden og heller brukt andre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider