Gå til innhold

Proffsote ruter i Sogn & Fjordane

Ranger emnet

Satin

Anbefalte innlegg

Har lyst til å proffsote rutene mine, vil ikke begynne å rote med sotfilm da det fort kan bli seende fælt ut... Noen som vet hvor jeg får gjort dette i S&F? Eventuelt hvor lang tid det tar og hvordan de går frem når de gjør det (tar de ut rutene, bruker de sotfilm selv osv)? Og ikke minst pris? Har hørt at det ligger på 5000,- når alle rutene skal sotes. Har en Audi A4 2005 sedan om det skal ha noe å si. :)

Lurer også på hvor mørkt man kan sote fremrutene (lovlig så klart). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 sek søk på google og du finner et sted som kan sote rutene dine. 

Da jeg sotet rutene på gamle bilen tok de ikke ut rutene. Kun deksler rundt vinduer. Dem har film og alt selv. Tar inn bilen, vasker rutene godt. Legger filmen på utsiden og kutter til så de får en film som passer 100%. Så varmer de opp filmen så den får formen til ruta. Lettere å få ut bobler/luft lommer. Så vasker de ruta på nytt, river av "plastikk" delen av solfilmen og legger filmen på innsiden. Drar ut vannet og vips, ferdig. Så er det bare å sette på deksler igjen. Tiden det tar kommer jo ann på personen. Men mye er gjort på en times tid, eller to. 

Det er ikke lov å sote ruter forran B stolpen. Dvs siderutene forran. Resten kan du sote så "mye" du vil. Dem som driver med solfilm har også forskjellige styrker på filmen. 

Prisen bruker å ligge rundt der ja. Jeg betalte 2000kr for alle 7 rutene på en stasjonsvogn. Men jeg ble med + at jeg kjente han som la filmen. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 sek søk på google og du finner et sted som kan sote rutene dine. 

Da jeg sotet rutene på gamle bilen tok de ikke ut rutene. Kun deksler rundt vinduer. Dem har film og alt selv. Tar inn bilen, vasker rutene godt. Legger filmen på utsiden og kutter til så de får en film som passer 100%. Så varmer de opp filmen så den får formen til ruta. Lettere å få ut bobler/luft lommer. Så vasker de ruta på nytt, river av "plastikk" delen av solfilmen og legger filmen på innsiden. Drar ut vannet og vips, ferdig. Så er det bare å sette på deksler igjen. Tiden det tar kommer jo ann på personen. Men mye er gjort på en times tid, eller to. 

Det er ikke lov å sote ruter forran B stolpen. Dvs siderutene forran. Resten kan du sote så "mye" du vil. Dem som driver med solfilm har også forskjellige styrker på filmen. 

Prisen bruker å ligge rundt der ja. Jeg betalte 2000kr for alle 7 rutene på en stasjonsvogn. Men jeg ble med + at jeg kjente han som la filmen. 

Beklager, søkte feil på Google tydeligvis for fant ikke det jeg lurte på, så var derfor jeg spurte her. 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider