mehdi benz Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 hei har en passat 3b som kjøpte nå 98 er det normalt at skal låse seg (sentrallås) etter noen få minutter, uten at jeg trykker på låse knappen på nøkkelen? hvis ikke, hva kan jeg evt. gjøre for å fikse det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2014 Ja, det er en sikkerhet. Om du låser opp bilen uten å åpne dører så vil den automatisk låse seg igjen. Om du f.eks kommer nær knappen uten å vite om det så vil den låse seg igjen. Så den ikke står der ulåst. Om mikrobryteren i dørene er ødelagt, noe som er et kjent problem på de bilene så vil ikke bilen merke at døra åpner seg. Og da vil den etter kort tid låse seg igjen. For å fikse feilen må du bytte mikrobryteren i døra Taklyset ditt virker vel heller ikke på "dør stilling" vel? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Husk beskrivende trådtitler Utklipp fra forumreglene; Tråden skal ha en god overskrift som forteller andre lesere hva tråden inneholder allerede før man klikker seg inn på den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passeliglat Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Ja, det er en sikkerhet. Om du låser opp bilen uten å åpne dører så vil den automatisk låse seg igjen. Om du f.eks kommer nær knappen uten å vite om det så vil den låse seg igjen. Så den ikke står der ulåst. Om mikrobryteren i dørene er ødelagt, noe som er et kjent problem på de bilene så vil ikke bilen merke at døra åpner seg. Og da vil den etter kort tid låse seg igjen. For å fikse feilen må du bytte mikrobryteren i døra Taklyset ditt virker vel heller ikke på "dør stilling" vel? Kan kun mikrobryter byttes eller må hele låsekassa byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Det går an å bytte bare mikrobryter, men den leveres ikke løst som reservedel fra VW. De og andre delebutikker har bare komplett låsekasse. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 ebay selger løse. Jeg kjøpte til min golf 4, men gadd aldri å bytte før jeg solgte bilen. Betalte ikke så mye for de bryterne, men har skjønt at det er vanskelig å bytte dem? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2014 Står om dette her ; http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg