Adrian07 Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Kjørte bilen i vaskemasin og etter dette ville den ikke gå på tomgang. Noen dager senere alt OK, kjøret flere mil uten problemer. Brukte bilen noen ganger senere uten tull, men nå starter den og stopper med en gang. Sjekket diesel filter og fødepumpe. Sjekket de fleste kontakter for fukt. Kan noen kjelpe meg videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Så lenge du ikke vasket den i motorrommet så skal ikke dette ha noe å si. Kan være tilfeldig. Prøv å få avlest feilkoder evt. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian07 Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Så lenge du ikke vasket den i motorrommet så skal ikke dette ha noe å si. Kan være tilfeldig. Prøv å få avlest feilkoder evt. Takk, skal prøve å få slept den til verkstedet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Få de også til å sjekke railtrykket ved start. Hvis dette mangler så er det nok høytrykkspumpa. Ikke noe nytt på disse. Du sier ikke noe om hva slags årsmodel eller noe, men regner med du har RHW motoren? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian07 Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Få de også til å sjekke railtrykket ved start. Hvis dette mangler så er det nok høytrykkspumpa. Ikke noe nytt på disse. Du sier ikke noe om hva slags årsmodel eller noe, men regner med du har RHW motoren? Det er en RHW, 2005 mod og gått 171000 km. Har startvansker når det er kaldt. Hvis det er def pumpe, hva anbefaler du å gjøre? Byttepumpe, ny pumpe, se etter en ny motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Definitivt ny pumpe. Hadde ikke vurdert noen andre alternativer. Brukt motor er uansett nesten umulig å oppspore, og hvis du får tak i en så kan den være like dårlig eller værre. Ett annet tips er jo å få nye glødeplugger. Men hvis den mangler railtrykk når den er kald, så er det pumpa! Høres ut som typisk høytrykkspumpe for meg Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian07 Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Definitivt ny pumpe. Hadde ikke vurdert noen andre alternativer. Brukt motor er uansett nesten umulig å oppspore, og hvis du får tak i en så kan den være like dårlig eller værre. Ett annet tips er jo å få nye glødeplugger. Men hvis den mangler railtrykk når den er kald, så er det pumpa! Høres ut som typisk høytrykkspumpe for meg Skiftet glødeplugger og dieselfilter i høst. Hva vil dette koste? Er det noe jeg KAN gjøre selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Usikker. men mener det er noe RUNDT 20 lapper på verksted. Lønner seg som regel å ta med reg.reim/vannpumpe samtidlig. Hvis du kan skru så KAN du jo gjøre det selv ja.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.