stekurt Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Vurdere å kjøpe meg en A6 rundt 2000. Hva slags motor er den beste og minst trøblete? Takker for svar..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Husk beskrivende trådtitler, "A6" er ikke beskrivende. Utklipp fra forumreglene; Regler og retningslinjer for tråder på forumet: Tråden skal ha en god overskrift som forteller andre lesere hva tråden inneholder allerede før man klikker seg inn på den.Innholdet skal være bilrelatert (Gjelder ikke forumet: Stripa)Temaet skal stå i stil med forumet det postes i.Formuler deg godt og du slipper at tråden blir slettet.Dobbelposting er ikke lov (lage samme tråd i flere forum).Uthenging eller trakassering av andre medlemmer fører først til advarsel, deretter utestengelse ved gjentakelse. 1.8T er en bra motor - så lenge man bytter olje ofte nok. Kjører man LL-skiftintervaller så ber man om problemer ifm. igjenkoksing av oljepickup og tette oljekanaler i motor og til turbo. 1.9 TDI er også en bra motor - som også trenger hyppigere oljeskift enn Møller antyder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Jeg kjører 1.9TDI og har nå kjørt 30 tusen uten problem. Kun byttet slitedeler + oljeskift 2-3 ganger i året. Motoren har nå snart godt 345 tusen km. Går forsatt veldig bra Den går også veldig billig. I fjor kjørte jeg langtur til Gol. Og fra Hønefoss og innover til Gol målte jeg bilen ned til 0.38liter på mila. Ikke på kjøre computeren, men gamle måten (fylle full tank, kjøre, fylle opp igjen). Jeg liker 1.9TDI. 2.5TDI skal du holde deg unna. Også automat girkassene. De er svake. 1.8T og 1.9TDI er gode motorer Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg