Gå til innhold

Audi A3 8L Motortrøbbel??

Ranger emnet

tommsern92

Anbefalte innlegg

Hei! 

Problemet med min bil startet for vel 1 måned siden sånn ca.

Kjørte en strekning på 2mil, og i begynnelsen gikk bilen som den skulle, helt til jeg kom litt fort i en fartsdump og slo nedi med fronten.

Merket ikke noe problemer med bilen med engang, men etter 3-4km så døde motoren i 80km/t. 

Jeg greide å kjøre innpå en busslomme, og det skulle noen forsøk til før jeg fikk startet bilen igjen, merk at jeg har masse strøm på batteriet!

Så igjen kjører jeg ut på veien og fortsetter noen kilometer til, samme skjer og jeg må kjøre inn til siden, enda vanskeligere å starte bilen!

Kommer meg tilslutt hjem og parkerer bilen for dagen.

Utpå kvelden så tenkte jeg å ut for å kjøre meg en tur, med engang jeg låser opp bilen går defa alarmen, som jeg ikke visste på dette tidspunktet at jeg hadde i det hele tatt hehe.

Fikk ringt DEFA, fikk nødkode og deaktivert denne!

Etter dette var det umulig å starte bilen, trodde det var startsperren men det var det ikke. Feilsøkte med VAGCOM men fant ikkenoe spesielt.

På fredag byttet jeg tennplugger og da starter bilen, holder seg på tomgang i 4-5minutter så dør den uten videre.

Beklager for lang og kanskje uoversiktelig innlegg men jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre :/

Så trenger hjelp fra noen eksperter herifra hehe!

info om bilen:

Audi A3 1.8T

1998 modell

230.000 km

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start motoren og la den gå til den stopper - så tar du en diagnose - uten å slå av tenning først. Om ikke motor starter så kjør motor på starter i 5 sekunder og ta diagnose - selvsagt uten å skru av tenningen i mellomtiden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men når motor dør ut og ikke vil starte igjen så er det greit å vite hvorfor eller hva det er som mangler 1-winking.gif Jeg ville begynt med å sjekke gnist på plugger, samt måle bensintrykket.

Og, når gasspjeld har vært demontert så må det grunninnstilles på nytt (med VCDS).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gnist på alle pluggene, men bensintrykket har jeg ikke målt, men det burde jo være iorden siden jeg kan ruse motoren hele tiden? Er vel ikke slik at bensinpumpa bare skrur seg av uten grunn etter noen minutter?!

Har bare grunninnstilt det med å koble av - på batteriet i 15minutter, koble det til og vri om tenningen første steget i 30sekunder, så starte bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...