Gå til innhold

Lugger i rattet etter montering av senkesett

Ranger emnet


MaMoe

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har fått et lite problem med at det lugger i rattet når jeg svinger etter montering av senkesett (v-maxx Autosport) på min Audi a6 C5 avant. er det normalt at det kan bli lugging i rattet med tanke på feil hjulstilling? har ikke tatt 4 hjulskontroll, så lurer på om det er normalt at spissingen på framhjulene blir feil når jeg har montert senkesett? og kan dette eventuelt forårsake denne luggingen? Jeg har også tenkt litt på at det kan ha kommet litt kast i den ene bremseskiven på høyre side, men jeg kjenner ikke mye uroligheter på bremsepedalen.. Jeg hadde en kompis som ble litt ivrig med en stort rør da vi skulle presse ned forstilling og dro dermed slik at all kraft ble dradd på bremseskiven, så det er ikke usannsynlig at skiven kan ha fått seg en liten ujevnhet. Kan også si at det er mye kamber på hjulene nå.
 

- MaMoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe da jeg satte på det settet på bilen min ;) Hadde heller ikke tatt 4hjulskontroll med det samme da. 

 

Sikker på at det ikke er feil med monteringa da? Kan ikke helt skjønne hvorfor han kameraten din brukte rør for å presse ned forstillinga. Jeg har aldri montert demper og fjær på en bil alene før og jeg tok jobben fint alene. Uten makt. Jeg fikk ikke mye kamber på hjula. Mine sto ca like rett som med originale oppsettet. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, prøvde å følge denne guiden du har laget for montering av dempere, men vi hadde ikke sjangs til å få de originale demperne over det nederste staget der demperen var festet. jeg måtte da av med hele festet i toppen som fjera og demperen stod opp i. (usikker på hva dette heter..) kan ikke skjønne at jeg har montert settet feil heller.. alle hjul har like mye kamber også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen meninger om hva denne "luggingen" kan være? er veldig svak lugging når jeg svinger, og det er så lite at det jeg kan fint kjøre med det slik for min del. Jeg har også fått sjekket skivene, og det er ikke noe kast i de. Det er iallefall ikke forskjell på de når jeg snur de rundt med hendene. Kjente du til noe slikt på rattet etter du senket din audi a6 på din bil TKarlsen? lurer på om det rett og slett er at bilen er så mye stivere at jeg kjenner veien mye bedre på rattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjørte jeg med et defekt sett da. Punktert demper forran. Så jeg hadde mye mykere bil enn det originale. Jeg jeg kunne ikke kjenne noe. Eneste jeg kjente var da hjula subbet inntil skjermen pga mykt sett. Ellers var bilen helt normal å bruke. 

 

Men ta en 4hjulskontroll og se om lugginga blir borte da

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg må gjøre det. Hvordan er det med justeringen av slike sett? klarer liksom ikke å lese meg klok på dette.. er det 40mm senk på bilen når justeringskruen er på det høyeste nået? Har ikke original målene til høyden på bilen, så kan ikke måle ut fra dette heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår