Gå til innhold

Hvor får man kjøpt 80 mm senkesett ..

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Autospar har....... ellers er det jo bare å ta 60 mm med senkeskåler.

Skal du senke skikelig og bra kjører du jo justerbart uansett, coilovers er tingen, det jeg skulle hatt, isteden for mitt dønn faste ujusterbare 60mm sett.

Med justerbart kommer du og ned på 120 mm senk, kan ha sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger jo sportsdempere til framme for 744,- og bak for 744,-

da har du det du trenger til ca 2700,- tror det skal være bra.

men 80mm er jo litt drøyt vis du har over 15" felger.

Jeg sitter å vurderer om jeg bestile 60mm istede for 80mm er litt redd for at det kommer til å ta ani hjulbuene, felgene bygger litt ut, nå har jeg 40mm og vis det sitter 3mann i baksete subber den i dumper osv!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kidn

De selger jo sportsdempere til framme for 744,- og bak for 744,-

da har du det du trenger til ca 2700,- tror det skal være bra.

men 80mm er jo litt drøyt vis du har over 15" felger.

Jeg sitter å vurderer om jeg bestile 60mm istede for 80mm er litt redd for at det kommer til å ta ani hjulbuene, felgene bygger litt ut, nå har jeg 40mm og vis det sitter 3mann i baksete subber den i dumper osv!!

Da er det ikke stivt NOK;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mener sikkert at demperene\fjærene du har nå ikke er stive nok siden den bunner nå, men kjører du på orginal dempere bak? når jeg bytta så oppdage jeg hatt demperene bak var så og si ødelagt selv om det ikke var noen lekkasje der.

edit : jeg kjøpte 60mm senkesett m\dempere fra autospar, de funker bra de, bunner ikke bak når jeg kjører over fartsdumpene.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjørte med 80mm Drop på en Golf 2 16v uten problemer. Hadde på 8x17 Tsw Hokenheimer R Felger. Subbing var det. Men man skal jo lide for skjønnheten :)

Kjørte forresten på korte Bilstein dempere. Husker ikke hvilket merke fjærene var, tror kanskje det var Eibach.

Her er et bilde av den:

http://espen.honda-tuning.org/gallery/Golf-gti-16v/PIC00015?full=1

Hadde og en 16v Med Gule Koni og 80mm Drop. Den kjørte eg 7x15 på. Da var det ingen subbing.

http://espen.honda-tuning.org/gallery/Golf-gti-16v/DCP_0013?full=1

Bare JØVLA Lavt :D Men Gøy!:op

For maksimale kjøreegenskaper på en golf 2 Vil jeg anbefale maks senking på 55mm. (ikke kjøp JAMEX!)

Bilstein dempere er og en bra ting til disse bilene. Veldig bra "Rebound" på de. Slik at du ikke spretter ut av veien i en homp. Med 55mm drop så står fjørbeina Beint.

Med mere senking så mister du masse av kjøreegenskapene.

Du vil merke at baken løfter på seg i svingene (i høye hastigheter seff.) Valse Hjulbuene og kjør på 9x16 Borbet eller noe annet i den dimmen. da vil du få et vanvitting fett veigrep og kanon styrerespons. Og ikke minst så ser bilen Rå ut!:D :eek:

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider