Gå til innhold

Xenon kit, bygge om lyktene?

Ranger emnet

hallvardr

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har du iallefall linse, og da vil du ikke blende møtende trafikk så mye. Men du vil blende dem. 

Om du kjøper xenon depo lykter så må du også ha nye xenon pærer. Du må også ha automatisk nivåregulering, sensor på akslingene og full pakke. 

Du risikerer også dårligere lys ved å sette på uoriginale lykter. Jeg har gjort det på audien min. Den ble jo tøffere, men lysbilde er helt på tryne. Selv med originale halogen pærer

Så beste du kan gjøre er å sette 35W xenon kittet i fjernlyset, og bruke gode halogen pærer på nærlyset. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha det, men det er ulovlig å kjøre med. Får bot/problemer om du blir stoppet. Selv kjører jeg med ettermontert xenon i både nær og fjern uten nivåregulering. Men jeg har fått justert lysa riktig + dratt de litt ekstra ned

55W i fjernlys og halogen i nærlys blir for stor forskjell.. I det du har kjørt en god stund med fjernlys så er øya vant til mye lys. Så da du blender ned for møtende trafikk og du kun har halogenlys på bilen din så ser du nesten ingenting. Tar tid før øyet blir vant til mørket

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det bør gå greitt å brukte xenon i begge så lenge de er riktig justert. Jeg har jo manuelt justering i tillegg, og ikke hengerfeste på bilen.

Ser at det skal være mulig å kjøpe reflektorer i USA, men vet ikke helt hvor.

Er vel ganske frista til å bare beholde halogen, men er litt lei av det gule halvdårlige lyset nå sammen med led i grøft og park

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du inn xenonpærer i de lyktene du har vil du kunne få bøter/problemer. Du vil også blende møtende biler siden lykta ikke er bygd til xenon. 

Selv om du kjøper nye lykter eller reflektorer så er ikke bilen godkjent for xenon før du har fullført hele opplegget med lyktespylere og automatisk nivåregulering med sensorer på akslingene. Du vil nok ikke blende møtende trafikk så mye med xenonlykter og xenonpærer, men de xenonlyktene er også ulovlige helt til du får de sensor systemet. 

Om du vil kjøre med god samvittighet så er originale pærer det beste. Kjøp noen gode halogenpærer. Legg også opp tykkere kabler til pæra. Det vil også hjelpe om du har mye fall i det elektriske

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2x hella comet xenon på bilen min pluss en ledbar, har ingen problemer med å gå ned igjen til nærlys. Du kan jo prøvemontere xenon i fjernlysene så vil du jo fort se om det blir for stor forskjell. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider