nightking Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Hei.. Har ett stort problem! Skulle ut å kjøre istad, så skulle jeg lønse håndbrekket, men fikk opp følgende melding: handbrake fault, også blinker håndbrekk brytern og bremselampa også står det se owner handbook. Jeg merker at det er venstre bakhjul som henger på. Mens høyre virker ok.. Hva gjør jeg? Bilen står jo med håndbrekket på å får ikke kjørt framover? :P Er eneste mulighet for å flytte den å bruke bilhenger? Ikkenoe mulighet for resett eller noe? Mest sannsynlig så har vel calipern ryki, er det noe spesielt som må kodes ved bytte av denne evt? Har forresten prøvd med varmepistol for å varme (da det er -15 grader plutselig over natta) og tatt av batteripolen uten hell Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Er nok håndbrekkmotoren som har tatt kvelden, kjent problem. Etter bytte må den nullstilles/resettes ved hjelp av diagnose. Du kan jo selvfølgelig begynne å demontere dette hjemme i gårdsplassen og kjøre bilen til verkstedet, men i denne kulda er jo det lite fristende, valget hadde vært enkelt for mitt vedkommende :) Hvis du har kasko forsikring er frakt til nærmeste verksted dekket, normalt sett :) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Kan vær den har frosset fast? Mor mi fikk beskjed att hun ikke skulle parkere bilen over natten om vinteren med automatisk handbrekk da det kunne skje? Var forhandler som innformerte angående nybilkjøp. Eg vett ikke noe mer om saken enn det. Lykke til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Motorene pleier å sprekke, og nå som det er kaldt fryser de fast. Har du prøvd å skru brekket av/på mange ganger? Pleier å løsne da. Om det derimot ikke løsner kan du skru av motoren og manuellt skru tilbake stemplet og sette inn motoren igjen. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg fikk taua bilen inn på jobben. Stod der en halvtime så virka det igjen. Kjørte den ut Idag tidlig å kl 16:00 så var det frysi igjen. Tok den inn på løftebukken, å da så jeg at den er sprekt i plastikken, så feilen er nok der da. Er det noen som veit om det er noe spesielt som må gjøres ved bytte? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Må nullstilles etterpå. Selve motorene er enkle å bytte, festet med to skruer. Nullstilling kan gjøres med VAG-COM / VCDS, evt. Biltema sitt EPB-verktøy. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg har salus diagnose tester på jobben, der var det under "parkerings styreenheten" noe som het grunn innstilling, vet ikke om dette er noe med å gjøre? Hvor får jeg deler biligst? Albjerk skulle ha ca 3700kr for kun motorn. Mens norskbildelesenter skal ha 3500 for hele calipern. Kanskje like greit å bytte hele driten? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg hadde da kjøpt komplett og kun satt over motoren, ikke vits å skru mer enn nødvendig. I tillegg er nok kvaliteten på original calipper temmelig mye bedre enn NBS sin. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Januar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Kan tilby en helt ny motor for 2450kr. Leveringstid er 1-2 uker. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Ja, får se. Det står at det er ny orginal del, så regner med den er orginal da. Blir nok en ny fra NBS Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Januar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Er ganske sikker på at det er en "aftermarket" versjon av den originale caliperen, begge er produsert av TRW. Bestilte et par for en stund siden, kostet ca 1800kr pr stk (til kunden), men da blir det noe ventetid siden de må spesialbestilles fra Tyskland... Send meg PM hvis du er interessert. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2014 Fikk byttet motoren bare hos albjerk bil igår. Nå fungerer den utmerket! Var stor sprekk i den gamle motoren, så problemet var utvilsomt der. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Januar 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2014 Hvor mye måtte du batale for motoren og arbeid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2014 Jeg har litt bekjentskap så jeg kom billig unna det. Men det var rundt 4200-4500kr ferdig bytta i vanlig pris Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg