Gå til innhold

for høy avgass på EU kontroll

Ranger emnet

chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Toyota Celica 1,8 97 som var akkurat på EU kontroll nå, og den ene feilen var att den hadde for høy avgass. den fikk 7,5 og skal ha 0.35. Så det er ganske høyt. jeg spurte verkstedet om hvordan jeg skulle få den ned, men dem ville ikke si så mye. jeg skjønner jo hvorfor dem ikke vil si det. fordi da taper dem penger. 

Men uansett tilbake til problemet, har dere noen tips på hvordan jeg skal få den ned til ønsket avgass?

følgende er gjort

- byttet olje filter.

- bytta olje fra biltema til mekonomen sin olje 10 w40

- kjøpte også en sånn boks med noe sirup som skulle tette igjen ett eller annet i motoren (fikk tipset av mekonomen) så dette er helt på.

følgende er bestillt 

- ny lamdasonde

- ny Katalysator

Er det noe annet jeg burde kjøpe eller gjøre for å få den driten ned til EU sitt ønske?

bilen drikker også en del bensin

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye tennplugger, nytt luftfilter og oljeskift burde holde hvis det ikke er mye over kravet.

Siden det er en del i ditt tilfelle kan det være katalysator som ikke er helt med, skift uansett luftfilter hvis det er lenge siden :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sirupen sa mekonomen att jeg skulle putte oppi der oljen fylles på. så jeg stoler på dem. han sa bare att den tetter ett eller annet i motoren så den ikke slipper for mye olje i eksosen..

det som også er litt rart, for en stund siden så kobla jeg fra lamda mens motoren var i gang, det skjedde altså ingenting. eksosen ble ikke mindre eller mer. 

kan det tyde på att den er død? 

jeg kan også nevne att det er en liten lekasje etter katalysatoren der. 

jeg har byttet fordeler lokk. luft filteret bytta jeg like før vinteren.

andre ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider