JørgenØstby Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Hei Sliter med at jeg ikke får justert senkesettet mitt som er fra tuningart høyrere foran. Jeg må heve den 1,5cm for å få det godkjent på biltilsynet men demperen foran sitter bom fast! Har prøvd alt av fetting og rustfjerner og alt så ikke noe vits å foreslå den slags. Som du ser på bilde så skal demepren skrus på for å få den høyere fordi at det sitter i gjenger i bunn og den sitter fast i aksel så jeg skal ikke løsne på noe andre fjører eller noe sånt mener jeg. Vet ikke om noen andre har vært borti noe av det samme? Takker for all hjelp jeg kan få! Slenger med et par bilder av demperen foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Kjøp deg et sett med fjærklemmer. Klem sammen fjæra så mye du kan. Så kan du prøve å justere. Da får du iallefall fjernet presset på justeringa. Husk også å fjern alt dritt på gjengene. Spyl bort med vann, og bruk kost. Hjelper lite å dynke hele demperen med rustløser og andre ting da det ligger mye sand og dritt der Og det er ikke den i bunn du skal justere på? Det er de som sitter under fjæra. Du må heve nedre feste til fjæra for å få heve bilen Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du har den nederste justeringa på demperen. Kan ikke helt skjønne hvorfor den er der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JørgenØstby Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Den øverste justeringa er for å justere demepren myekre og hardere. den har ikke noe med høyden og gjøre etter det jeg mener. For å justere høyden mene jeg man skal skru på selve demepren for at den blir høyre. Du ser den står i den i bunn? begge de to har gjenger så når jeg skrur på demepeen vill bilen da bli høyere eller lavere. Skal prøve med fjørklemmer! har tenkt på det men har ikke akk nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Har du prøvd varme da? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JørgenØstby Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Stod i går med propanbrenner for å prøve det ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Da har jeg ingen andre forslag. Men det er det som er en svakhet på de billige settene. (Har jeg fått hørt) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Litt OT, men dette ser ut som skadede gjenger etter bruk av tang(?) et sted man ikke burde ha plassert noe som helst verktøy... Jesper1201 og Rsele reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JørgenØstby Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 gjengene har blitt sånn etter at jeg har stått med stor skiftenøkkel for å prøve å løsne på driten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 Da har du ødelagt gjengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JørgenØstby Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2014 ja jeg vet at det ødelegger dem men bilen skal ikke så lavt ned uansett. Problemet er at den må opp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg