Gå til innhold

Høydejustering Tuningart Senkesett

Ranger emnet

JørgenØstby

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med at jeg ikke får justert senkesettet mitt som er fra tuningart høyrere foran. Jeg må heve den 1,5cm for å få det godkjent på biltilsynet men demperen foran sitter bom fast! Har prøvd alt av fetting og rustfjerner og alt så ikke noe vits å foreslå den slags. Som du ser på bilde så skal demepren skrus på for å få den høyere fordi at det sitter i gjenger i bunn og den sitter fast i aksel så jeg skal ikke løsne på noe andre fjører eller noe sånt mener jeg.

Vet ikke om noen andre har vært borti noe av det samme? Takker for all hjelp jeg kan få!

Slenger med et par bilder av demperen foran. 

post-147820-0-66655700-1389609349_thumb.jpg

post-147820-0-54390700-1389609352_thumb.jpg

post-147820-0-30006500-1389609355_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et sett med fjærklemmer. Klem sammen fjæra så mye du kan. Så kan du prøve å justere. Da får du iallefall fjernet presset på justeringa.

Husk også å fjern alt dritt på gjengene. Spyl bort med vann, og bruk kost. Hjelper lite å dynke hele demperen med rustløser og andre ting da det ligger mye sand og dritt der

Og det er ikke den i bunn du skal justere på? Det er de som sitter under fjæra. Du må heve nedre feste til fjæra for å få heve bilen

Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du har den nederste justeringa på demperen. Kan ikke helt skjønne hvorfor den er der

fjaerklemme1.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste justeringa er for å justere demepren myekre og hardere. den har ikke noe med høyden og gjøre etter det jeg mener. For å justere høyden mene jeg man skal skru på selve demepren for at den blir høyre. Du ser den står i den i bunn? begge de to har gjenger så når jeg skrur på demepeen vill bilen da bli høyere eller lavere. 

Skal prøve med fjørklemmer! har tenkt på det men har ikke akk nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider