Gå til innhold

Opel Omega MV6 Automat Til Manuell?

Ranger emnet


MadMonday

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, ny på forumet her og n00b når det kommer til bil, kan å skifte dekk å batteri å kansje clutch med litt hjelp, thats it.

 

Jeg har endel bekjentskaper som driver både med lakk og skruving av bil.

 

Det jeg lurer på:

 

Er det mye arbeid å bygge om en  Opel Omga B MV6, sedan bensi fra automat til manuell.

Trenger jeg nye deler eller kan jeg få disse dra delebil og eventuelt hvilke deler?

Er arbeidet tidskrevende med hjelp fra en "som kan det?

 

 

OG: er det vanskelig å bygge om fra 2.5 V6 til MV6 motor sett at begge er manuell? har hørt at bremser å understell å alt det der er det samme så bare klabb å babb, sette inn "nye" motoren derretter skaffe papirer fra opel på at det faktisk er en slik motor også dra til BT.

Håper alle ikke halshugger meg får å være n00b :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du ha en girkasse, clutch, pedalsett og mellomaksel.
Hvis det er hydraulisk clutch må du legge opp rør og beholder. Hvis bremser og clutch bruker samme beholder må du ha en ny med uttak til clutch.
Er det wire er det bare å finne en ok plass til denne.

 

Er fult mulig du må ha noe annet småtteri som jeg ikke har nevnt.
Det enkleste er uansett å kjøpe en donor bil/dele bil.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal bygge om frå automatkasse til manuell kasse, så er det ikkje sikkert motoren din har aksiallager på veivakslingen. På nokre motorar er opplagringa på svinghjulet.

Og med clutch får du belastning i akserettningen på veivakslingen. Då vil du få slitasje på  veivakslingen, blokka og rammelagerbukk.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger kasse med spakstell og spak, clutchpedal med hovedsylinder og slange, fremre mellomaksel til V6 manuell, svinghjul, skinnet rundt girspaken og evt dekselet/skåla under håndbrekket fra manuell.

 

 

Du trenger også lager i veiva og bremsepedal fra manuell

Så må du kortslutte 2 kabler for at bilen skal starte, og så trenger du kontakt til ryggelys fra manuell ledningsnett 

 

Hentet fra Opel Motorsportclub

 

Det er ingen som fysisk kan se noen forskjell på disse motorene ute å sjekke nummeret på selve motoren, så og godkjenne denne mener jeg er nesten bortkasta. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår