Gå til innhold

Vanntemperatur Passat 3C

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Låner denne tråden jeg. håper at det greit med trådstarteren

Temperaturmåleren på min 3C 1.9 når aldri 90 grader så lenge jeg kjører 60km/t eller lavere. jeg kan trygt kjøre rundt i byen en hele dag uten at måleren gidder å flytte seg over 40-60 grad. disse bilene har jo fabrikkmontert webasto, skjønner ikke helt vitsen med det jeg. tror ikke at enTDI uten webasto er verre enn 3C med webasto. kan noen flere 3C eiere komme med innspill om hvordan temperaturen i deres bil fungerer i disse kalde (-10) dager. Lurer på om det er noe feil med min.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Audi A4 med 1.9 TD herI. Den var sjelden i nærheten av 90 når det var kuldegrader.

Byttet til ny termostat (fra Møller!), og nå når den 90 etter et par mil eller mindre, og holder seg der selv om det er et stykke nedoverbakke.

Jeg mistenker at det er mange flere som har dårlig termostat på disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termostat problemer med min gamle 2001 A4 1.9TDI. Der ble det først satt inn biltema termostat som ikke gjorde jobben sin. Ble til slutt en termostat fra Møller. Og fikk jo tilbake varmen. Men motortemperaturen den bilen oppfører seg helt likt sånn som min A6 gjør nå. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden jeg. håper at det greit med trådstarteren

Temperaturmåleren på min 3C 1.9 når aldri 90 grader så lenge jeg kjører 60km/t eller lavere. jeg kan trygt kjøre rundt i byen en hele dag uten at måleren gidder å flytte seg over 40-60 grad. disse bilene har jo fabrikkmontert webasto, skjønner ikke helt vitsen med det jeg. tror ikke at enTDI uten webasto er verre enn 3C med webasto. kan noen flere 3C eiere komme med innspill om hvordan temperaturen i deres bil fungerer i disse kalde (-10) dager. Lurer på om det er noe feil med min.  

Hvis du har webasto og fremdeles ikke når 90 grader, tviler jeg på at webasto'en fungerer.

Du burde høre denne 5min etter du har startet bilen når det er under +4grader ute.

Les denne her

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider