Gå til innhold

Audi a4 1,8tq 98mod prosjekt av Rosten-performance

Ranger emnet


HARKIZZ

Anbefalte innlegg

Hei

Da var det min tur til å lage en tråd smile.gif

Alle delene er kjøpt av Rosten-performance
og får full hjelp fra røsten for å få ferdig motoren ^^

bunndel

Blokk tilpasset for 2.0 16v ABF veiv
Syrevasket blokk
83.50mm custom JE stempelsett
H-profil råder
Ny oljepumpe
Modifisert oljepumpeaksel og nye lager
Nye rådelager
Nye bærelager
Nye trustlager
arp studs for bærelagerbukker
Stressborret/honet
Planet blokk

topplokk

inconel eksosventiler
Nye ventilstyringer
Hd ventilfjærsett med Titan retainere
Nye løftere
Andre kamaksler
VVT kamkjedestrammer med nytt kjede
toppsett med bigbore toppaking
arp toppstud sett
justerbart kamdrev med friksjonshim
tannreimkit med manuell strammer


Turbo blir en presicion 5558
46mm WG
Custombygd grenrør
og motec datasprut


blir 01e girkasse 6trinn med S4 spakstell,mellomaksel,drivaksler og hjullagerhus
240mm clutch med stålsvinghjul

satser på ca 500 hp/550nm på 98 okt
Blir bremset av VS Motor

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/594/j68j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit : Mulig å flytte den til 95-99 , posta på feil sted -.-

 

Flyttet den til B5-forumet :) Kan også sortere under prosjektforumet om du vil.

Kjekt prosjekt, men skal du bare borre opp og bytte ventiler/fjærer/retainere, og ikke porte toppen i samme rennet? Med godt portet topp får du mye mer effekt uten øket ladetrykk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet den til B5-forumet smile.gif Kan også sortere under prosjektforumet om du vil.

Kjekt prosjekt, men skal du bare borre opp og bytte ventiler/fjærer/retainere, og ikke porte toppen i samme rennet? Med godt portet topp får du mye mer effekt uten øket ladetrykk.

 

 

Toppen flower for mye som den er på innsug,spesielt i mellomregister (som er det viktigste på en gatemotor) kunne sikkert fått noe mere toppeffekt med en bra portjobb og skikkelig plenuminnsug men ikke MYE vi snakker kanskje 10hk over 7000rpm og vesentlig mere tap i mellomregister Så det er helt bortkastet. Det er volumøkningen på 250cc og de andre kammene som gjør denne motoren kjørbar på gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. At en topp flower for mye var et nytt begrep for meg ;) En bra portet topp vil gi mer i hele registeret - om den er portet riktig. Vet bl.a. EBB til tider porter topper kun med tanke på toppeffekt - og glemmer det mest vesentlige (alt fra bunn og opp). Blir fine tall på topp, men tilsvarende lite fine tall i bunn- og mellomregister.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. At en topp flower for mye var et nytt begrep for meg 1-winking.gif En bra portet topp vil gi mer i hele registeret - om den er portet riktig. Vet bl.a. EBB til tider porter topper kun med tanke på toppeffekt - og glemmer det mest vesentlige (alt fra bunn og opp). Blir fine tall på topp, men tilsvarende lite fine tall i bunn- og mellomregister.

 

 

AEB innsugkanalen flower for mye i bunn og mellomregisteret pga at porten er for stor,og da blir det ikke noe bedre av å porte,siden porting vil gjøre porten enda større nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEB innsugkanalen flower for mye i bunn og mellomregisteret pga at porten er for stor,og da blir det ikke noe bedre av å porte,siden porting vil gjøre porten enda større nødvendigvis.

En stor port lager ikke nødvendigvis mer flow, den lager turbulens og motpulser - som igjen, i ett eller flere turtallspekter, kan senke flowen 1-winking.gif Samme hva, jeg liker prosjektet ditt :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår