Gå til innhold

Bluetooth / iPhone 5s adapter til stereo (bilder inni)

Ranger emnet

Julenisse

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt en Passat 2006 modell med dette oppsettet originalt.

Det fulgte med kobling til iPhone 4, men da jeg har 5s får jeg ikke koblet den opp i festet du ser til høyre for skjermen.

Jeg lurer på hva denne modellen heter (radio/stereo/skjerm enheten) og hva braketten man setter telefonen i kalles.

2Iiqz4n.jpg

Vet noen hvor jeg får tak i dette? Enklest og billigst.

Kort sagt ønsker jeg å streame musikk med Spotify fra min telefon til stereo i bilen via bluetooth + ha handsfree som er styrbar med rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren/navigasjonsenheten din heter "MFD2"

Men jeg tror den mobilholderen din er ettermontert.

Hvis du hadde hatt iPhone-kontakt originalt, så hadde denne vært plassert inne i hanskerommet.

Hvis mobilholderen din har en iPhone-kontakt, så er det mulig at denne har blitt ettermontert, og koblet opp mot spilleren, tilnærmet originalt. Den vil da fungere fint til å spille av musikk direkte fra din iPhone/iPod, fra f.eks Spotify. iPhone 4/4S og eldre modeller av iPhone/iPod vil da fungere fint.

Det kan hende at du kun trenger en overgang fra gammel ladekontakt -->ny ladekontakt (30 pin --> lightning adapter). Disse fås kjøpt hos apple forhandler, koster ca 250-300kr. (Men er ikke sikker på om det vil fungere på iPhone 5S).

Spilleren din støtter IKKE bluetooth streaming.

Hvis du skal ha original spiller med bluetooth streaming, så må du ha RNS510, RCD510, eller tilsvarende. (Som kom i nyere VW). Eller uoriginale spillere, f.eks en 2-din spiller fra f.eks Pioneer.

Hvis du skal ha bluetooth handsfree, så må du ha det originale oppsettet. Originalt så har du nummertaster der den venstre "skuffen" over spilleren er, og en mikrofon i taket v/kupelysene.

Hvis du ikke har dette originalt, så finnes det flere løsninger for handsfree på markedet.

F.eks en god del av 2-din spillerene på markedet har dette, og da følger det med mikrofon i pakken.

Håper dette hjalp litt smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilholderen er original. Handyadapter tror heg det heter.

Den får du forskjellige moduler til diverse mobiltelefoner som du kan feste og koble opp til bluetooth handsfree i bilen.

Forrige eier gjorde det med sin iPhone 4.

Men den fungerer kun til handsfree, ikke annen lydstrømming.

Det finnes også en liten touch-enhet med bluetooth som man kan sette i den adapteren, men den fungerer også kun som handsfree.

Dog det skal finnes en annen som også strømmer musikk.

Det skal også finnes en enhet som du kobler i inngangen til CD-veksleren som gjør at du kan streame musikk fra telefon med bl.a. Spotify.

Problemet mitt er at jeg finner ikke ut nøyaktig modellnummer på delene jeg trenger + at de i tillegg er vanskelige å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den mobilholderen din kun en holder? Eller er det en iPhone kontakt i den? Hvis det er kontakt i den, så kunne du da prøvd med en iPhone 4 eller lignende som passer i kontakten, og sett om du kan spille musikk via den kontakten? smile.gif Eller er denne koblet til en egen boks som fungerer kun som handsfree?

Mulig denne fungerer: Den har AUX, USB, iPhone, Bluetooth stream. Må kjøpe kabler i tillegg tror jeg da....

Om den har  "gammel" eller "ny" iPhone kontakt vet jeg ikke, men du kan da bruke bluetooth streaming smile.gif

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11947&katid=1233&id=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holderen er en holder med iphone 4 kontakt i som er knyttet opp mot bilen sitt integrerte hands free system. Med det innebærer av styring fra multifunksjonsrattet. Det er ikke mulig å streame musikk via denne.

Ser ut som den saken der kan løse problemet. Jeg skal se nærmere på den.

Er i utgangspunktet ute etter original løsning, men vi får se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "boksen" som jeg linket til, blir jo skjult helt. Den kan f.eks kobles opp inne i hanskerommet, men du må ordne det slik at du får strekt ledningen fra boksen, og inn til kontakten på baksiden av spilleren din (Quadlock kontakt).

Alt vil fungere som originalt. Multifunksjonsrattet vil da fungere helt fint siden du bruker din originale spiller som du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hvor lang ledning det er i pakken.......

ihvertfall så må AUX eller iPhone ledning kjøpes separat.

Hvis ledningen fra spilleren din til "boksen" er for kort, så kan det hende at det er meninga at "boksen" skal gjemmes bak spilleren?

At du heller må strekke AUX, USB-forlenger eller iPhone ledninger fra boksen og ut til hanskerom.

Uansett så vil jo bluetooth fungere, sålenge det er plass nok til å gjemme "boksen" bak spilleren.

Det følger nok med en mikrofon som hører til bluetooth handsfree'en også, som kan settes på en passende plass smile.gif

Mulig det er sånn?

Ledningen som går fra spilleren til "boksen" burde jo være lang nok for at den skulle kunne monteres i f.eks hanskerommet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider