pasadena-mk2 Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Hei jeg har en golf 2 Pasadena 1.8 l. jeg har nylig tappet av kjølevæsken for å bytte termostat, når dette var gjort fylte jeg på igjen med kjøle veske, og termostaten og kjølinga av motoren fungerer utmerket men vifte anlegget blåser bare kald luft. leste at problemet kunne være luft i systemet, men jeg trodde denne bilen hadde selv luftende system.. er det noen som har noen triks eller råd til hva jeg kan gjøre?? er kjipt med "minus" grader omtrent inni bilen på vinterstid, -.- på forhold TAKK!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Det pleier å klare seg å kjøre motoren litt varm (så termostat åpner), og så la den gå på tomgang med lokket av og etterfyller i ekspansjonstanken etter hvert som det synker når bobler kommer opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena-mk2 Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 ja nå har jeg prøvd det også, og ja riktig som du skriver boblene kom opp, og jeg etterfylte etter hvert som det sank. men det som er rart nå er at det funket veldig fint når jeg hadde bilen inne på jobben, jeg fikk god temperatur i varme anlegget, men når jeg kjørte bilen ut så tok det under et minutt så begynte det å blåse kaldt.. -.- noen forslag på hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å løse det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Kjenn på kjølevæskeslangene inn og ut av radiatoren, Disse bør være like varme når motoren er varm. Kjenn også på slangene inn på varmeapparatregisteret, på torpedoveggen. Disse bør og være like varme. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena-mk2 Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2014 ja det var de også mens jeg stod inne i verksteds hallen på jobben men når jeg kom ut i kulla med bilen så endret temperaturen seg på retur slangen fra torpedoveggen, den var bare lunka mens inn på torpedoveggen var fortsatt like god å varm. men begge slangene in på radiatoren var like gode å varme. må si jeg står ordentlig fast på dette problemet her :-( håper virkelig noen har noen ideer, jeg prøver omtrent hva som helst nå, for jeg føler at en dyr tur til Møller(VW) puster meg i nakken nå -.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2014 På noen årganger av Golf2 så ble det ettermontert en "bypass-ventil" på slangene fra motor til varmeapparatet. Denne gjør at vannet ikke sirkulerer gjennom varmeregisteret dersom vanntemperaturen ble for høy. Dette ble visstnok gjort for å hindre brannskade på passasjerens føtter om registeret gikk lekk. Om du har slik ventil, kanskje den krangler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 mange fine tips her, så burde gå bra, men du har ikke fylt feil farge? å blande forskjellige typer væske er ikke bra ;) det levrer Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena-mk2 Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2014 takk for mange gode tilbake meldinger, problemet viste seg og være et helt tett register.. så bli litt skruing for å få orden på det.. men nå har jeg god å varm bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.