Gå til innhold

Startproblemer/tomgang

Ranger emnet

zegi

Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg har en Audi A6 2.6 Quattro 95 mod.

I d siste har eg hatt en del problemer me startsperrå.

Så har eg surfa å googla en del.

Kobla fra pluss uten nåke lykke.

Så kobla eg fra både pluss å minus å lagt de innte hverandre for å resette hjernen å venta litt me å kobla de på ijenn.

Itte d så va d fortsatt problemer me å starte, men når eg har fått start på den så ligge turtalle på 1500 omdr som den pleie. men den falle isje te normal itte motoren e gått varm. men d plutseli ryke d en del å lokte brent olja. skrudde av motoren å lot den kjøa sg ner litt.

starta så itte litt tid å samma sjer bare denna gongen så ligge den å hoppe mellom 1200 å 1500 omdr.

Hjelp.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E vel ikkje så bra og koble + til - da kan du i værste fall øydelegge ECU(datahjernen) selv om det som oftest går bra, det du bør gjøre er og lese av feilkode.

Kan være det er dårlig kontakt til mottakeren til starsperren, det ligger ein liten chip inne i nøkkelen som sender signal til mottaker på rattstammen.

Du kan også prøve om det blir bedre med resevenøkkel om du har.

Det med att turtall er ujevnt har ikke noe med startsperren men ein diagnose gir deg kansje indikasjon på hva som er problemmet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker om problemet er fikset. men den sviver fint nå hvertfall.

fikk et tips om å ta ut venste blinklys fremme.

da startet den. først så var den på høyt turtall å ville ikke gå ned. men etter å ha ventet litt å startet den opp. så startet den normalt på 1500 omdr å etter 1 min elle no så sank den til normal tomgang uten problemer. å var ute å testet den. nul problem.

Tiden vil vise om problemet er løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider