Gumball Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Hei! Har lyst på å fjernstyre sentrallåsen min, da jeg ikke orker å knote med nøklene mer. MEN: 3b har jo elektrisk lås, ikke vacuum. Hvordan blir det da å koble fks dette settet? http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6596:hailvw La oss si jeg kobler den inn på låseknappene ved døren(med vindusknappene) Men fra den enheten går det kun 2 ledninger, 1 signal, og en jord. Jeg kan jo ikke bruke den da? Da jeg har 1 knapp for å låse opp, og 1 knapp for å låse bilen, det vil ikke fungere med puls? Med mindre jeg kan koble den til styringsenheten`? Om noen får gitt meg litt input, så leger jeg gjerne med bilder og fremgangsmåte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2014 Hei, du kan koble direkte på komfortmodul eller på vindushevert motoren.Eg brukte prøvelampe og testet alle ledningene i komfortmodulen den låste og åpnet døren med prøvelampen, det er to ledninger ein til opplåsing og ein til lås.Vett att Defa alarmene blir koblet direkte på komfortmodul ledningene så det skal ikke være fare for og øydelegge komfortmodul om det kobles rett, disse settene med sentralås som du ser på kommer ofte med koblingsskjema til vacum og sentrallås det fleste har også kobling direkte til sentrallåsmotor på hver enkelt dør men det brukes bare på gamle biler eller biler der sentrallåsmotor er ettermontert. Her er link til right click i England, de har sett som er laget for vag og de har også koblingsskjema til de fleste modelene, disse settene er bedre enn det du ser på hos street design og ligner mer på orginal vw nøkkel.Link:http://www.rclick.co.uk/product_info.php?cPath=50&products_id=1152 Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 Har sjekka ut koblongskjemaet. Problemet er bare at det kun er EN leder for låsing/opplåsing, og disse går på puls, på det settet kan man velge kort(enkel) eller lang(dobbel) puls. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 3b skal ha to ledninger ein til opp og ein til lås, har sett sånt sett montert på 3B Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 Ja, nettopp dette som er problemet, BILEN har en leder for opplåsing, og en for låsing, og settet har KUN en leder for lås/opplåsing. Hvordan dette skal kobles aner jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 Disse settene har 6 ledninger til sentrallås på koblingsskjema som ligger inne på linken eg postet, det er sånn att du skal kunne koble opp nesten alle det forskjelige sentrallåssystemene som biler har. Eg var inne og så på tegningen og tror du har sett på "door trigger" og den er til sensoren i døren som merker om døren er åpen eller lukket. Når du kjøper dette settet får du med ett koblingsskjema som hetter "cantral locking diagrams" der står det hvilke 2 av de 6 ledningene du skal bruke. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2014 Hei igjen! Fikk kjøpt settet, slipt nøklene, og satt over RFID brikken, så er good to go der. Men: Finner ikke noe spesifikt koblingsskjema, eller hvilke 2 ledninger lås/lås opp er til, jeg har sjekket mye på nettet også. Fikk med et "Universalt" koblingsskjema, sendte de mail og fikk et som var "tilpasset" til min bil, men fargekodene stemmer ikke idet heletatt, og det er litt vanskelig å ohme lock/unlock bryteren, kan jo selvsagt kappe 1 og 1 ledning til jeg finner den rette, men vil helst unngå dette.. Dette er et utsnitt av det jeg fikk på mail: Det sår også spesifisert der at fargekodene KAN være forskjellig, så hva er da vitsen med denne? Mine ledninger ser slik ut: Trenger egentlig bare å vite hvilke ledninger som går til knappene for å låse/låse opp, noen som har koblingsskjema, eller vet dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2014 Det eg gjorde var og ta testlampe og koble til jord og så testet eg ein og ein ledning når du treffer lås ledning skal den låse bilen samme med åpne ledningen, det er jo forskjelige farger på ledningene etter hvilken ECU og utstyrsvariant det er sånn på alt av VW. Eg koblet meg in på ledningene som går inn på komfortenheten den skal ligge på gulvet(føresiden) på din bil, se om ledningene til komfortmodul har disse fargene. Du skal enten koble til ledningene på komfortmodul eller vindushevert motoren i førerdøren, se om ledningene der har samme farge eller bruk testlampe. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2014 Hmmm.. Var ute å testet, koblet av bryterpanelet med førerdøren, og begynnte å kortslutte hver ledning til jord, jeg fant lås opp med en gang(Gul med svart linje) Med fant ikke lås-ledningen, selv om jeg testet alle ledningene som var der! Satt jeg på bryterpanelet igjen og trykket på låsknappen, så fungerer det. Så låsefunksjonen er også styrt via minus? Hvorfor finner jeg den ikke ved bryterpanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2014 Ja det stemmer den andre ledningen skal ha strøm, så den må du ha strøm på testledning for og finne, hadde glemt det da det er lenge siden eg gjorde dette sist. Se her er guide til 3B og 4B:https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/installing-an-aftermarket-keyless-central-locking-system-in-a-b3b4-passat Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2014 Ah, da så! Men ett spørsmål til! Kan jeg bare koble styringsenheten til fjenrkontrollen rett på den ledningen da? Hvordan vet den om den skal gi jord, eller pluss til ledningen?Trodde bilen ga ENTEN pluss på begge ledningene for å låse/låse opp, eller MINUS på begge ledningene for å låse/låse opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Siden den ene ledningen skal ha strøm, er dette uproblemematisk å koble opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 UPDATE: Jeg slet SKIKKELIG med dette, men fikk det endelig til, bilen har ikke låst seg FORDI DØREN VAR OPPE når jeg testet,når døren er lukket kan den fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 Knallbra det tenkte ikke eg på he he Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2014 Hmm.. Tenkte å prøve å få den til å lukke alt av vinduer når den blir låst, Den kan det fra før av, men da må man holde nøkkelen i lås posisjonen for å få det til. Noen som har koblingsskjema eller vet hvilken ledning dette er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.