Gå til innhold

Fjernstyre sentrallås 3B, hvordan kople?

Ranger emnet

Gumball

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lyst på å fjernstyre sentrallåsen min, da jeg ikke orker å knote med nøklene mer.

MEN: 3b har jo elektrisk lås, ikke vacuum. Hvordan blir det da å koble fks dette settet? http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6596:hailvw

La oss si jeg kobler den inn på låseknappene ved døren(med vindusknappene) Men fra den enheten går det kun 2 ledninger, 1 signal, og en jord. Jeg kan jo ikke bruke den da? Da jeg har 1 knapp for å låse opp, og 1 knapp for å låse bilen, det vil ikke fungere med puls? Med mindre jeg kan koble den til styringsenheten`?

Om noen får gitt meg litt input, så leger jeg gjerne med bilder og fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du kan koble direkte på komfortmodul eller på vindushevert motoren.
Eg brukte prøvelampe og testet alle ledningene i komfortmodulen den låste og åpnet døren med prøvelampen, det er to ledninger ein til opplåsing og ein til lås.
Vett att Defa alarmene blir koblet direkte på komfortmodul ledningene så det skal ikke være fare for og øydelegge komfortmodul om det kobles rett, disse settene med sentralås som du ser på kommer ofte med koblingsskjema til vacum og sentrallås det fleste har også kobling direkte til sentrallåsmotor på hver enkelt dør men det brukes bare på gamle biler eller biler der sentrallåsmotor er ettermontert.

Her er link til right click i England, de har sett som er laget for vag og de har også koblingsskjema til de fleste modelene, disse settene er bedre enn det du ser på hos street design og ligner mer på orginal vw nøkkel.
Link:http://www.rclick.co.uk/product_info.php?cPath=50&products_id=1152

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse settene har 6 ledninger til sentrallås på koblingsskjema som ligger inne på linken eg postet, det er sånn att du skal kunne koble opp nesten alle det forskjelige sentrallåssystemene som biler har. Eg var inne og så på tegningen og tror du har sett på "door trigger" og den er til sensoren i døren som merker om døren er åpen eller lukket.

Når du kjøper dette settet får du med ett koblingsskjema som hetter "cantral locking diagrams" der står det hvilke 2 av de 6 ledningene du skal bruke.

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei igjen!

Fikk kjøpt settet, slipt nøklene, og satt over RFID brikken, så er good to go der.

Men: Finner ikke noe spesifikt koblingsskjema, eller hvilke 2 ledninger lås/lås opp er til, jeg har sjekket mye på nettet også.

Fikk med et "Universalt" koblingsskjema, sendte de mail og fikk et som var "tilpasset" til min bil, men fargekodene stemmer ikke idet heletatt, og det er litt vanskelig å ohme lock/unlock bryteren, kan jo selvsagt kappe 1 og 1 ledning til jeg finner den rette, men vil helst unngå dette..

Dette er et utsnitt av det jeg fikk på mail:

58098.jpg

Det sår også spesifisert der at fargekodene KAN være forskjellig, så hva er da vitsen med denne?

Mine ledninger ser slik ut:

58097.jpg

Trenger egentlig bare å vite hvilke ledninger som går til knappene for å låse/låse opp, noen som har koblingsskjema, eller vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg gjorde var og ta testlampe og koble til jord og så testet eg ein og ein ledning når du treffer lås ledning skal den låse bilen samme med åpne ledningen, det er jo forskjelige farger på ledningene etter hvilken ECU og utstyrsvariant det er sånn på alt av VW.

Eg koblet meg in på ledningene som går inn på komfortenheten den skal ligge på gulvet(føresiden) på din bil, se om ledningene til komfortmodul har disse fargene.

Du skal enten koble til ledningene på komfortmodul eller vindushevert motoren i førerdøren, se om ledningene der har samme farge eller bruk testlampe.

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Var ute å testet, koblet av bryterpanelet med førerdøren, og begynnte å kortslutte hver ledning til jord, jeg fant lås opp med en gang(Gul med svart linje) Med fant ikke lås-ledningen, selv om jeg testet alle ledningene som var der! Satt jeg på bryterpanelet igjen og trykket på låsknappen, så fungerer det.

Så låsefunksjonen er også styrt via minus? Hvorfor finner jeg den ikke ved bryterpanelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer den andre ledningen skal ha strøm, så den må du ha strøm på testledning for og finne, hadde glemt det da det er lenge siden eg gjorde dette sist.

Se her er guide til 3B og 4B:https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/installing-an-aftermarket-keyless-central-locking-system-in-a-b3b4-passat

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da så! Men ett spørsmål til!

Kan jeg bare koble styringsenheten til fjenrkontrollen rett på den ledningen da? Hvordan vet den om den skal gi jord, eller pluss til ledningen?Trodde bilen ga ENTEN pluss på begge ledningene for å låse/låse opp, eller MINUS på begge ledningene for å låse/låse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider