Gå til innhold

Baleno 1997stv 1,6 motorbytte

Ranger emnet

bthomas85

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal bytte motor i min Suzuki Baleno 1,6 1997stv da gjeldende motor har havarert.

Har fått tak i delebil med motor.

Modell min bil: 1,6 1997 mod, motor: G16B

Modell delebil: 1,6 1998 mod, motor: G16B

Men det jeg oppdager nå er at motorene ikke er 100% like.

På den motoren som er havarert og står i bilen nå er det vanlig fordeler, mens motoren på delebilen har en annen type fordeler (2 coiler) ?

Er det noen enkel måte å løse dette på? Kan jeg flytte fordeleren på min havarerte motor over på den "nye" motoren med 2 coiler?

Er det andre forskjeller på disse to motorene?

Eller er det bare å glemme å bytte til denne motoren?

På forhånd takk for svar smile.gif

Mvh

Børge T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at dette er forskjellig. Tror også det faktisk er noe forskjell på kammene, pga kamsensor. Men det finnes fler enn 2 typer motorer på disse. Jeg har bygd om dette en gang, å jeg fikk det til med mye kobling å triksing å miksing. Akkurat hva jeg gjorde husker jeg ikke nå, da dette er noen år siden. Men det enkleste er nok å finne en lik. Er nok ikke så enkelt som å flytte over coilene.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

først av alt... hva slags motorhavari har du hatt?

videre om kamakselen har klart seg(har sett før at det nettopp er toppene som skjærer på disse motorene pga trange oljekanaler) ville jeg prøvd å flytte over fordeleren for å se om alt passer sammen, evt hva som må flyttes over... du ugjør uansett ikke noe som ikke er tilbakeførbart. mulig at du må time opp igjen kamsensoren for å få delebilen til å starte igjen.  Topp og blokk med innmat er vel mer eller mindre likt, det er så langt jeg vet for det meste det på utsiden som er forskjellig (mulig som nightking sier at kamakslene er ulike)

Lenke til kommentar
Del på andre sider