kennethah81 Skrevet Januar 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2014 Jeg har nettopp kjøpt en 2000-modell C200 kompressor sedan som har 145.000km på telleren. Den krangler litt med treg gassrespons. Ofte når jeg gir gass så går det 1-4 sekunder fra jeg trykker inn gasspedalen til motoren reagerer. Dette skjer både fra stillestående og i fart, bodde Både jeg gir litt gass eller full gass. Hva kan dette skyldes? Luftmassemåleren? Tennings/ECU-krøll? Noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Januar 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2014 Diagnose er nok tingen her først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennethah81 Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2014 NAF-test bestillt til fredag. Får håpe de finner ut av det og det er noe jeg kan fikse selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennethah81 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Der var NAF-testen gjennomført. Det eneste de fant var en ESP-feilmelding. Kan det være en kranglete ESP som forstyrrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb_600 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Hei! Kan være lurt og kontroller for lekkasjer mellom luftfilterboks og kompressor, ladeluftslanger osv... Sjekk også dellastslangen som går fra motorblokken til innsuget, vanlig at den sprekker opp slik at det suges falskluft her. Ikke gunstig siden det er etter luftmassemåleren. Beste og sikreste måten å få sjekket denne på er å demontere luftfilterboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennethah81 Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2014 Takk for infoen Cb_600. Jeg er i Longyearbyen for tiden og skal ikke sørover igjen før jeg flytter til Oslo (der bilen står i mars), men skal definitivt sjekke alt av slanger og lignende når jeg kommer ned. Får håpe det er noe så enkelt som en lekk slange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg