Rekord1 Skrevet Januar 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Hei. Kjøpte nylig en 91 2,3 quattro. Kjempebil helt til dagen etter når den skulle kjøres kald. Virket 2-3min, så begynte den å fuske og ville stoppe. Den stoppet ikke, men det "smallt" og hostet en del framme. Den kom seg etter hvert men får tilbakefall der den ikke drar skikkelig. Den er også litt tungstartet når den er varm. Kan gi nesten full gass uten at den akser, tom. i første gir. Men ved full gass kommer den for fullt. I perioder er den helt fin. Har skiftet bensinfilter siden det var dårlig. Noen som har opplevd det samme? Håper på svar:) På forhånd takk. Stian Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Januar 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Hørtes litt ut som min den, er det ettermontert luftfilter på denne? Hvis, bytt tilbake eller få det renset. Sjekk LMM og rens den med isopropanol, gå over plugger og sjekk tilstand. Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Luftfilter er orginalt og ser bra ut. Får sjekke LMM i morgen. Takk for svar! Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 Har sett over alt det du sa. Det som smeller framme er det store spjeldet som står på k-jet/luftfilterboksen. Det slår hardt når motoren fusker. hva kan det vær? Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Var lamdaen btw... Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Ikke fått med meg denne tråden, var offshore da du startet den. Men ja, kunne med en gang ha sagt at det var lambdafeil de den koples ut (er inaktiv) kun ved full gass Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Aha. Kjekt å vite:) Ledningen var løs og låg oppå drivakselen.. hehe. Ser ut som forrige eier hadde for seg litt hobbymekk. Mye rare løsninger på bilen, men begynner å komme på plass litt etter litt:) Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Stelle pent med den, bilder er heller ikke feil :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Ikke så mye å vise enda. Kosmetisk stygg, men fint quattro ineriør++ Blir nok et lakkstrøk til sommeren!;) Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Under panseret på min 2.3 C4 http://www.bilforumet.no/topic/262598-272-trimkam-i-23e-10v/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 NIce! Ser bra ut!! Litt mer holdbart det der vel. Datasprut? Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Ja, trimkam, portet topp, portet og modifisert innsug, avstemt 5-1 grenrør og datasprut (MS) :D Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord1 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2014 Vakkert;) Liker sugetrim! Quattro73 reagerte på dette 1 Siter 95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen84 Skrevet Februar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2014 hei jeg har oxo en 2.3l audi 100. er 90 mod. den fusker den oxo går tungt på turtall når ikkje i bruk og noen ganger går den opp i turtall og står mellom 1500 - 2000rpm. kan det oxo være lambda sonden? bruker oxo veldig mye bens ved kald start og ryker veldig eksos så det blir mørkt på bakken. den bruker ikkje olje eller vann og har gått nesten 400000. men er ikkje en eneste tikkelyd i den eller andre feil på motor.eneste jeg veit jeg vill bli kvitt av problem er viskose koblinga te vifta framme på motor den henger med turtallet på bilen så den aldri blir skikkelig driftvarm hadde samme problemet på min tidligere a4. :) men 2.3l har slitesterk motor me god lyd. :D så quattro73 eg he to biler bare forskjellige motorer mens 2.3 er framhjulsdrift og 2.8 er quattro :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2014 hei jeg har oxo en 2.3l audi 100. er 90 mod. den fusker den oxo går tungt på turtall når ikkje i bruk og noen ganger går den opp i turtall og står mellom 1500 - 2000rpm. kan det oxo være lambda sonden? bruker oxo veldig mye bens ved kald start og ryker veldig eksos så det blir mørkt på bakken. den bruker ikkje olje eller vann og har gått nesten 400000. men er ikkje en eneste tikkelyd i den eller andre feil på motor.eneste jeg veit jeg vill bli kvitt av problem er viskose koblinga te vifta framme på motor den henger med turtallet på bilen så den aldri blir skikkelig driftvarm hadde samme problemet på min tidligere a4. men 2.3l har slitesterk motor me god lyd. så quattro73 eg he to biler bare forskjellige motorer mens 2.3 er framhjulsdrift og 2.8 er quattro En motor som aldri blir driftsvarm vil bruke for mye bensin. Dette kan selvsagt være i kombinasjon med noe annet galt. Bytt viskosekoplinga først som sist, finn evt en brukt på skroten. Så kan du lese ut feilkoder etter å ha kjørt motoren varm, hvordan har jeg beskrevet i tråden http://www.bilforumet.no/topic/165535-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com/ Mål også motstanden i temp-giver til ECU, er den på undersiden av vannflensen framme på toppen. Sjekk at verdi sammenfaller med tabellen under. Om lambdasonde er fra dag 1 så er det på høy tid bytte den - uansett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.