Gå til innhold

Montering av 2-din spiller.

Ranger emnet

opelduude

Anbefalte innlegg

Skal montere 2-din spiller i bilen min, kjøpte da et monteringskit som passer til bilen min: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12859&katid=388&id=

Problemet er at det ikke følger med noen slags instruksjoner med dette. Den monteringsramma som føler med har ingen kanter som låser fast spilleren slik jeg er vant med på en enkel din spiller. Så lurer på hvordan jeg få festet dette? Da blir jo spørsmålet også om hvordan jeg evt skal få demontert spilleren når den dagen kommer. 

Det er med 2 plater og masse skruer, men skjønner ikke helt hvordan disse skal brukes. 

Spilleren er en sånn en: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=13057&katid=5&id= 

Takker for alle råd og tips. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De delene som ligger mellom de sorte skum putene skal vel monteres på siden av 2DIN spilleren. Så har du vel en lås i bilen originalt. 

Så da du setter 2DIN kasetten inn i ramma som passer til bilen din, setter i spilleren og skrur på låsen så er det bare å sette den inn i bilen. Da låse biten på spilleren treffer låsebiten som sitter i bilen så vil alt holdes på plass

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt klokere om de skal skrus fast rett på spilleren ja? 

Har ikke fått prøvd det i bilen enda, men regner med at det er sånn at du setter inn ramma og bøyer ut de tappene på ramma for og få den til å sitte fast. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått montert dette riktig etter mye banning. Sendte mail til bilradiospesialisten om at det var elendig at det ikke var med noen form for instruksjoner når det er såpass dyrt for noen plater og 2 deksler. 

Har også et annet problem, iso-kontakta jeg kjøpte meg i tilegg vil ikke låse seg i spilleren. Er bare og dra den ut igjen og derfor så blir det dårlig kontakt og bare noen av høytalerne virker. Lirker jeg litt på den så kommer alle. Noen som vet om torshov e.l har iso kontakt som passer i pioneer? ,

Edit: Har nå vært på torshov og undersøkt dette og det viser seg at kontakta ut i fra spillern ikke er lik på de som blir solgt i Usa vs Europa, så det var 1500 kr rett i dass.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel den orginale kontakten som hører til spilleren?? Da bruker du jo bare den sammen med iso-overgang som passer i bilen, og evt modifiserer det som må til.

Greit det er billig i utgangspunktet, men det er sjelden veldig lønnsomt å kjøpe stereo fra utlandet når du legger til alt det som kommer i tillegg til kjøpsprisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider