ReWrite Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Forsterker: PLANET AUDIO 5600 Frontsett: Infinity Reference Bakhøytalere: Infinity Reference Subwoofer: Rockford Fosgate Punch Series Spiller: Pioneer 7600MP Det er det jeg har planlagt og kjøpe, men siden jeg ikke har så utrolig peil på bilstereo så tar jeg imot alle forslag. Vil ha noe som spiller høyt, men pent (Hvem vil vel ikke det?) Det skal gjerne dunke litt også.. Anlegget skal bygges i en BMW E30. Takker for all kritikk, jeg trenger og lære litt :) Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Ingen som har noe og utsette? Evt komme med andre gode forslag? Eller noen som skal selge noen av de tingene til billig billig pris? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Som en start, er nok dette greit... Men jeg ville absolutt kjøpt et komponentsett foran, istedenfor koaxial. Så bra som lommeboka di tillater ( Og da gjerne ett hakk til... ;) ). Det kommer du garantert ikke til å angre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Bisarre Som en start, er nok dette greit... Men jeg ville absolutt kjøpt et komponentsett foran, istedenfor koaxial. Så bra som lommeboka di tillater ( Og da gjerne ett hakk til... ;) ). Det kommer du garantert ikke til å angre på. Forslag da? Lommeboka mi tåler alt oppmot 2000 kr.. ? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by ReWrite Forsterker: PLANET AUDIO 5600 Frontsett: Infinity Reference Bakhøytalere: Infinity Reference Subwoofer: Rockford Fosgate Punch Series Spiller: Pioneer 7600MP Det er det jeg har planlagt og kjøpe, men siden jeg ikke har så utrolig peil på bilstereo så tar jeg imot alle forslag. Vil ha noe som spiller høyt, men pent (Hvem vil vel ikke det?) Det skal gjerne dunke litt også.. Anlegget skal bygges i en BMW E30. Takker for all kritikk, jeg trenger og lære litt :) Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å benytte den største høyttaleren bak. Dette roter til lydbildet. I min verden bør 6x9 bannlyses i et godt oppsett. Gi heller blaffen i bakhøyttaleren, og legg alle pengene i frontsett. Så kan du heller supplementere med et mindre høyttalersett for "rear-fill" senere. Bruk så mye penger som overhode mulig på frontsettet, og gjør en god jobb med monteringen der, det vil du ikke angre på. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Mr. SQ Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å benytte den største høyttaleren bak. Dette roter til lydbildet. I min verden bør 6x9 bannlyses i et godt oppsett. Gi heller blaffen i bakhøyttaleren, og legg alle pengene i frontsett. Så kan du heller supplementere med et mindre høyttalersett for "rear-fill" senere. Bruk så mye penger som overhode mulig på frontsettet, og gjør en god jobb med monteringen der, det vil du ikke angre på. mvh Beste løsningen... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Ok, da trenger jeg litt veiledning.. hvilket frontsett sømmer seg? Jeg vil veldig gjerne bruke festene som er der, og det er til 5.25" .. Så da er spm, holder den dim til og fylle bilen med lyd? Eller må jeg gjøre noe mer? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by ReWrite Ok, da trenger jeg litt veiledning.. hvilket frontsett sømmer seg? Jeg vil veldig gjerne bruke festene som er der, og det er til 5.25" .. Så da er spm, holder den dim til og fylle bilen med lyd? Eller må jeg gjøre noe mer? Det kan gå med en 5". Desverre er det slik at bilkupeer kan ha en tendens til å undertrykke midbassen, jeg ville derfor anbefalt å kjøre et 6" sett. Mer trøkk fra front gjør ofte at det blir mer homogen lydgjengivelse, da lyden fra bassen/subben blir vanskeligere å lokalisere. For å forklare det enkelt. Vegrer du deg for å gjøre store inngrep for å få plass til et 6" sett, så kjør på et mindre sett, men vær serdeles nøye med å velge ett sett av høy kvalitet, samt vær nøye med monteringen. Det finnes et uttal komponentsett å velge i. Det finnes veldig mange som ikke er noe å skryte av, mange som er helt ok, og noen som er gode innen de ulike prisklasser. Eton sine frontsett som vi importerer tilhører klassen av gode frontsett, det samme gjør Focal som Bisarre selger (er ikke så overbegeistrer for Focal sine diskanter, men totalinntrykket er godt over gjennomsnittet, og mellomtonen er kjempe). MB Quart er et annet. Samt at både Peerless og Seas lager gode bilelementer. Det som blir mer gjennomsnittlig, men ok etter mine ører er sett fra de aller fleste store leverandørene, dem her også svært mye fæle greier. Dette må sees på som min ydmyke mening og ikke en universal sannhet. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Ok, må nok gå for 5,25" ellers må jeg begynne og lage fester i dørene, og det har jeg ikke kunnskap nok til. Da gjennstår og finne et sett da, la oss si jeg har 2000kr til dette, hva ville dere valgt da? Eller mener dere jeg må veldig opp i pris? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by ReWrite Ok, må nok gå for 5,25" ellers må jeg begynne og lage fester i dørene, og det har jeg ikke kunnskap nok til. Da gjennstår og finne et sett da, la oss si jeg har 2000kr til dette, hva ville dere valgt da? Eller mener dere jeg må veldig opp i pris? Personlig kan jeg gi deg to forslag fra egen "stock", og det er: Eton PRO130X 1390,- veil. Eton CEK 525 2690,- veil. Da du må vente en liten stund på settene, kan jeg gi deg et godt tilbud om du er interessert. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Meget intressert, hvis du mener at dette er gode sett så tror jeg på deg. 2690,- synes jeg blir litt for dyrt, er ikke så kresen på lyd. Så da blir det vel det til 1390,- Vi kan jo ta det i PM? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by ReWrite Meget intressert, hvis du mener at dette er gode sett så tror jeg på deg. 2690,- synes jeg blir litt for dyrt, er ikke så kresen på lyd. Så da blir det vel det til 1390,- Vi kan jo ta det i PM? Det kan vi gjerne. Jeg står inne 100% for alt vi importerer. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Siden du allerede lukter på Infinity, kan det være greit å sniffee litt på Kappa kompsettet. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg