Gå til innhold

Golf 3 93 mod, jordingsfeil blinklys

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 93mod golf 3 1.9TDK.

På fredag når jeg starta bilen så skulle jeg ut og måke snø av den, og kom borti nødblink bryteren. Slo av den igjen og måka av snøen på bilen. Men når jeg kom inn i bilen igjen, hadde jeg fått jordingsfeil i blinklyset til høyre. Det kommer og går litt men vet at ikke feilen sitter i pæreholder bak, eller forran. (Koblet fra både bak og forran). Har tilhenger feste forresten. Noen som har noen idé om hva som kan være problemet? Igår gikk sikring til alt parklys, men blinklys, kjørelys og fulltlys fungerer for det. Forresten, når jeg setter på blinklyset mens det allerede lyser skjer det ingen ting. Feilen må være helt borte for at blinklyset skal reagere på at jeg setter på blinklyset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål etter spenningsforskjell mellom blokka og karosseriet. Strøm går fra plusspol til alle duppeditter, og følger deretter enten karosseriet eller blokka via jordingskabelen tilbake til minuspol. Jordingskabelen er en tykk sak som slutter kretsen mellom plusspol, blokk og minuspol, og fungerer ikke den skikkelig, går store mengder strøm minste motstands vei gjennom alt mulig annet. Tilfeldige, varierende, irriterende elektriske feil er typiske jordingsfeil. Skal ikke være mer enn en femtedels volt forskjell mellom blokk og karosseri. Er det mer, er det for mye motstand i jordingskoblingen. Sjekk etter irr, rust og skitt i koblingen fra minuspol til blokka. Er ikke det problemet, kan det godt hende det hjelper å bytte hele jordingskabelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider