ch33p0x Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Hei, jeg har kommet frem til et lite forundringspm. Jeg har en audi a4 09 modell. jeg har orginalt H7 (bi-xenon) men jeg vurderer å teste ut LED Cree. Funker da LED H7 likens som vanlig? at LED pæren har kjørelys og langlys i samme pære? eller? jeg er så usikker her. men H7 pære er vel H7 pære uansett type? og tror dere at jeg vil trenge canbus? (canbus gjør at man ikke får error feil i dahsbordet for at pæren er gåen/uorginal) takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Det finnes ikke originalt H7 bi-xenon. Det finnes halogen lampe med 2 H7 pærer og bi-xenon lampe med 1 D3S pære.LED er ikke anbefalt i nærlys da det ikke vil gi like mye lys på veien som halogen/xenon. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ch33p0x Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 ja sorry my bad. men de jeg fant er 80W led cree. og det er jo rimelig bra? hvor mange lumen har en h7 pære da? halogen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Skjønner ikke helt hva du mener. Har du bi-xenon og i tilegg ei h7 pære til fulltlyset? Om jeg har forstått det riktig. Det er ikke mye utenom det vanlige du skal gjøre på nyere biler uten at du får varsel om feil ut pæra ikke vil lyse. Det er forskjell på motstanden i ei vanlig h7 pære så du må finne ei pære som er canbus pro som det heter. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 ja sorry my bad. men de jeg fant er 80W led cree. og det er jo rimelig bra? hvor mange lumen har en h7 pære da? halogen Det lyser nok rimelig bra, men ikke sett dette i nærlyset, du vil ha større glede av å ha det i fjernlyset.I tillegg slipper du å blende alle møtende trafikanter Tror vel også at det kun tilsvarer 80w halogen, tror ikke det er 80w led Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ch33p0x Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 det er totalt 80w led altså flere led i samme pære. men er sånn "prosjektor" tupp på den. har noe slikt som ryggelys. det er INSANE men jeg kan jo ikke velge om jeg skal ha de til fjærnlys eller nærlys. det er jo samme pæren. så jeg fikk jo egentlig ikke svar på det jeg lurte på. om man vil få nærlys og fjærnlys i samme pæra? når det er led. litt info om pæren: LED Style: Cree chips, 80W.(IT's the name of this series led.)Working temperature: -40℃ to 85 ℃.Color temperature: 6000KLuminous: 900-1000lms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Har du xenon lykter passer ikke denne pæra, har du halogen passer pæra og da har du 2 pærer, en til nær og en til fjern. Har du slike lykter eller har du slike? Kan du poste link til pæra? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offpist Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Tipper han tenker å montere disse 7W pærene som liksom skal lyse for 80W. http://www.ebay.com/itm/2x-80W-H7-Cree-White-Car-High-Power-LED-Fog-Light-Driving-Daytime-Headlight-Bulb-/151217175457?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item23353efba1&vxp=mtr Tror det blir en stor skuffelse og bortkastet penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 De egner seg absolutt ikke til hovedlys, verken nær- eller fjernlys. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2014 Har du H7 pære så har du ikke nær og fjern i samme pæra det er helt sikkert. Har du orginal xenon på bilen din eller har du kun halogen?? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg