GL 1,6 Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Hei! Vi har en Polo som har Elektrohydraulisk servostyring. Nå har den gule varsellampa begynte å lyse. Jeg er fra før kun vant med servostyring der du kan fylle på litt olje ved problemer. Hva innebærer det med feil på dette nye systemet? Ifølge manualen må jeg kjøre snarest til en VW-forhandler. Er det slik? Er det ingenting jeg selv kan gjøre? Ingen olje å fylle på? Hva må evt byttes/repareres og til hvilke kostnader? Håper noen vet og kan gi meg et svar. På forhånd hjertelig takk! Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Årsmodell? På de tidlig 2000talls bilene er det desverre melding fra fabrikken på det systemet, hele driten må byttes (tannstang, pumpe, elmotor) Få lest ut feilkoder. Under batteriet har du også en oljetank. Peil olja, er det for lite må du kun etterfylle med orginal servoolje. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GL 1,6 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Hei. 2002 modell. Må jeg fjerne batteriet for å komme til oljetanken? Hvis det isåfall trengs påfyll, holder det da å etterfylle så jeg slipper service/rep på bilen? Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Du kan fjerne hjulet og innerskjermen venstre foran for å komme til tanken, eller du kan skru vekk batteriet og batterikassa. Tviler dog på at etterfylling løser problemet ditt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GL 1,6 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Aha..Takk. Får se hva det blir til.. Siste spm: Evt hvor mye fattigere blir jeg etter å ha vært på verksted? Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Hvis "etter å ha vært på verkstedet" betyr å bytte de nevnte komponentene, må du regne med en månedslønn pluss litt til. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GL 1,6 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Såpass! Shite......... Ja ja, takk for god info ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Jeg kjøpte en Touran høsten 2010 og den hadde samme problem.Nettopp pga. prisen gadd jeg ikke gjøre noe med det problemet, fikset resten som måtte fikses og solgte bilen videre.Bilen eies av en bekjent i dag og fungere uten problemer. Gått ca 65'000km siden jeg solgte den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GL 1,6 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 ... Så ingen reperasjoner ble gjort før du solgte den, men hva gjorde den nye eieren? Mener du at man kanskje ikke trenger å fixe dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Ny eier har heller ikke gjort noen ting, kjører med denne feilen tilstedet ennå. Aldri vært noe trøbbel med det. Verste som kan skje er jo at servo slutter å fungere helt, då bør en jo såkalt fikse det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg