Gå til innhold

Tvist via forbrukerrådet med Møller.

Ranger emnet


E.Hauge

Anbefalte innlegg

Hjelp,jeg er i tvist via forbrukerrådet med møller. Gjelder bytte av kammer på Passat V6TDI. Byttet for 4 årsiden og har nå måtte bytte igjen? Møller sier jeg har kjørt over oljebytte intervall 1 gang og skylder på dette. De ignorerer alt av sosiale medie rapoorter angående at dette er et problem på denne motoren med sliting av kammer som jeg har sendt inn, Derfor ber forbrukerrådet meg komme med en sakkyndig vurdering.Har noen tips om hvem jeg kan kontakte for en slik vurdering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne ta saken videre, men vær obs på at Møller faktisk ikke kan stilles ansvarlig da du ikke har overholdt serviceintervall.

At det er årsaken er tvilsomt, med mindre det er snakk om mange tusen km. over. 

Nå vet jeg at Isuzu ikke er Audi, men i garantiheftet som fulgte med bilen min så står det er hvis ett intervall overskrides med mer enn 10% så bortfaller garanti.
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for svar, men vil det si at siden jeg har kjørt over service intervall så har de ingen ansvar selv om det er et viden kjent problem at denne motoren spiser kammer.jeg mener det er design feil på denne motiren som gjør at kammer slites mye tidligere enn hva man kan forvente av en kamaksel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare kamlegering/herding som er feilen, det er at motor kjøres på samme olje alt for lenge, derav måtte de finne på noe nytt med kammene. En blemme av VAG må man si, og ja, de er meget klar over det. Vet ikke om det stemmer, men hørte at de i Sverige har gått bort fra LL-oljeskiftintervall grunnet alle 'plagene' det medførte - slik som det du nå erfarer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte ll service iht vag anbefalinger?byttet kammer for 4 år siden da var bilen gått 160000. nå er den gått 260000.kammer skal holde mere en 100000 og 4 år? kjørte 1000 km over et oljeskift ellers har jeg byttet på vag verksted iht anbefalinger.jeg har hørt at legering er dårlig, i tilegg til for små oljekanaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett eksempel på LL-intervall idioti.

Når jeg kjøpte min A4 B8 2012 (ny) så skulle første olje- og filterskift tas etter 30'000km, å dette på ny motor som ikke var gått 10km engang.
Mulighetene for at det blir spon i olja er mange ganger større ved ny og ikke innkjørt motor enn ved en som er gått 100'000km.
Jeg tørr ikke tenke på hvilke slitasjer som blir på nye biler i dag, nettopp pga. de veldig overdrevne intervallene.
Tror jeg hadde hatt dårlig nattesøvn hvis jeg ikke hadde tatt oljeskift selv imellom servicer på verksted, for å opprettholde garanti.

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår