E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Hjelp,jeg er i tvist via forbrukerrådet med møller. Gjelder bytte av kammer på Passat V6TDI. Byttet for 4 årsiden og har nå måtte bytte igjen? Møller sier jeg har kjørt over oljebytte intervall 1 gang og skylder på dette. De ignorerer alt av sosiale medie rapoorter angående at dette er et problem på denne motoren med sliting av kammer som jeg har sendt inn, Derfor ber forbrukerrådet meg komme med en sakkyndig vurdering.Har noen tips om hvem jeg kan kontakte for en slik vurdering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 NAF? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 skal prøve naf, men møller regner ikke naf som nøytrale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Du må gjerne ta saken videre, men vær obs på at Møller faktisk ikke kan stilles ansvarlig da du ikke har overholdt serviceintervall. At det er årsaken er tvilsomt, med mindre det er snakk om mange tusen km. over. Nå vet jeg at Isuzu ikke er Audi, men i garantiheftet som fulgte med bilen min så står det er hvis ett intervall overskrides med mer enn 10% så bortfaller garanti. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 hei takk for svar, men vil det si at siden jeg har kjørt over service intervall så har de ingen ansvar selv om det er et viden kjent problem at denne motoren spiser kammer.jeg mener det er design feil på denne motiren som gjør at kammer slites mye tidligere enn hva man kan forvente av en kamaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 50/50 ? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 jeg vil egentlig bare få bevist at kammer slites på denne motoren selv med serviceintervaller utført.da mener jeg møller har et ansvar?samtlige av disse motorene har hatt kambytte en eller to ganger.dette beviser jo at det er kammen eller oljekanaler som er problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 ja 50 50 hadde vært ok for meg, men møller vil ikke dekke noe som helst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Er ikke bare kamlegering/herding som er feilen, det er at motor kjøres på samme olje alt for lenge, derav måtte de finne på noe nytt med kammene. En blemme av VAG må man si, og ja, de er meget klar over det. Vet ikke om det stemmer, men hørte at de i Sverige har gått bort fra LL-oljeskiftintervall grunnet alle 'plagene' det medførte - slik som det du nå erfarer. Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 ja det høres ut som en god grunn, nettopp derfor bør møller ta ansvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Er vel ingen som er uenig med deg i det, uten at det hjelper særlig... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 kan ikke helt gi meg heller selv om det sikkert er en håpløs kamp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Bare av nysgjerrighet, kjørte du på 10k intervaller eller LL-intervaller?Hva var aktuell kjørt km.stand mellom de servicene som Møller sikter til? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Hauge Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 kjørte ll service iht vag anbefalinger?byttet kammer for 4 år siden da var bilen gått 160000. nå er den gått 260000.kammer skal holde mere en 100000 og 4 år? kjørte 1000 km over et oljeskift ellers har jeg byttet på vag verksted iht anbefalinger.jeg har hørt at legering er dårlig, i tilegg til for små oljekanaler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Bare ett eksempel på LL-intervall idioti.Når jeg kjøpte min A4 B8 2012 (ny) så skulle første olje- og filterskift tas etter 30'000km, å dette på ny motor som ikke var gått 10km engang.Mulighetene for at det blir spon i olja er mange ganger større ved ny og ikke innkjørt motor enn ved en som er gått 100'000km.Jeg tørr ikke tenke på hvilke slitasjer som blir på nye biler i dag, nettopp pga. de veldig overdrevne intervallene.Tror jeg hadde hatt dårlig nattesøvn hvis jeg ikke hadde tatt oljeskift selv imellom servicer på verksted, for å opprettholde garanti. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.