Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Regner da med at det var 2år/30kkm?Dette er alt for lenge på samme olje, og da på denne motoren slår det skikkelig ut. Beklagelig vis er det et valg kunden har, å velge mellom tradisjonelle intervaller eller LL-intervall.Kunden velger jo da selvfølgelig det som blir billigst for lommeboka, der og da. Som du erfarer, straffer det seg i ettertid. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Bare ett eksempel på LL-intervall idioti. Når jeg kjøpte min A4 B8 2012 (ny) så skulle første olje- og filterskift tas etter 30'000km, å dette på ny motor som ikke var gått 10km engang. Mulighetene for at det blir spon i olja er mange ganger større ved ny og ikke innkjørt motor enn ved en som er gått 100'000km. Jeg tørr ikke tenke på hvilke slitasjer som blir på nye biler i dag, nettopp pga. de veldig overdrevne intervallene. Tror jeg hadde hatt dårlig nattesøvn hvis jeg ikke hadde tatt oljeskift selv imellom servicer på verksted, for å opprettholde garanti. Er så enig at kan ikke få sagt det Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.