Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Regner da med at det var 2år/30kkm?Dette er alt for lenge på samme olje, og da på denne motoren slår det skikkelig ut. Beklagelig vis er det et valg kunden har, å velge mellom tradisjonelle intervaller eller LL-intervall.Kunden velger jo da selvfølgelig det som blir billigst for lommeboka, der og da. Som du erfarer, straffer det seg i ettertid. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Bare ett eksempel på LL-intervall idioti. Når jeg kjøpte min A4 B8 2012 (ny) så skulle første olje- og filterskift tas etter 30'000km, å dette på ny motor som ikke var gått 10km engang. Mulighetene for at det blir spon i olja er mange ganger større ved ny og ikke innkjørt motor enn ved en som er gått 100'000km. Jeg tørr ikke tenke på hvilke slitasjer som blir på nye biler i dag, nettopp pga. de veldig overdrevne intervallene. Tror jeg hadde hatt dårlig nattesøvn hvis jeg ikke hadde tatt oljeskift selv imellom servicer på verksted, for å opprettholde garanti. Er så enig at kan ikke få sagt det Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg