Gå til innhold

Enkelt å bytte baklykt på '07 Caddy 3

Ranger emnet

Hofstad

Anbefalte innlegg

• 3 months later...

Ja, på innsiden av lyktene. Sitter et svart deksel helt inntil lykta. 

da er det nok det jeg tror det er.

prøvde og bruke ett flattgjern til og få det av men etter jeg hørte en slags knekke lyd så gav jeg opp!

litt kjedelig og ødelegge noe liksom.. :\

er det noe spes verktøy man trenger for og få det av eller noen spes måte for å slippe og ødelegge noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter altfor godt ja, så det høres ut som du ødelegger noe. Jeg har skiftet lyspærer flere ganger og aldri klare å ødelegge de, så du kan nok bare prøve mer ;) 

Tviler på at det finnes noe spesialverktøy til det 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter altfor godt ja, så det høres ut som du ødelegger noe. Jeg har skiftet lyspærer flere ganger og aldri klare å ødelegge de, så du kan nok bare prøve mer 1-winking.gif

Tviler på at det finnes noe spesialverktøy til det 

du bor ikke tilfeldigvis i oslo/akershus området? hehe

det virker som om plasten løsner lett på topp sida men når du kommer ned til lang siden og under siden så blir det fort vanskeligere.

teit at vw har laga dem til å sitte ordntlig fast da. men i ett lite hefte som kom med bilen som er fra vw så står det at jeg skal løsne 2 skruer på plasten!

men det er det ikke! kan virke litt som om det er ett helt annet oppsett i hefte enn på selve bilen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. dessverre. Bor et par timer unna :P

Skal du kun skifte pære, eller hele lykta? 

Står som regel at det er mye lettere i instruksjonsboka enn det, det egentlig er :P

Om du ikke vil levere den på verksted, så må du nok bare prøve litt til. Om du ødelegger den svarte plasten, så koster nok ikke den mange kronene og kjøpe igjen uansett ;) 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. dessverre. Bor et par timer unna :P

Skal du kun skifte pære, eller hele lykta? 

Står som regel at det er mye lettere i instruksjonsboka enn det, det egentlig er :P

Om du ikke vil levere den på verksted, så må du nok bare prøve litt til. Om du ødelegger den svarte plasten, så koster nok ikke den mange kronene og kjøpe igjen uansett 1-winking.gif

Jeg må gjøre begge deler faktisk.

Har lamper til nye modell Caddy og har pærer til å bytte bremselysa bak på begge sider.

De lever sitt eget liv og da synger de sikkert på siste verset og da er det like så greit å bytte dem.

Fikk nettop bytta øvre bremselys på venstre bak dør. Den er helt fin nå.

Men er jo litt kjedelig uansett da og ødelegge noe når det kansje sånn egentlig er ment til å ikke bli ødelagt for å kjøpe nytt og montere på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider