Gå til innhold

Audi 100 2.8 v6 girkassehavari

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått ett veldig stort problem med min bil. Girkassa havarerte og bilen står. :-\ hva girkasse må jeg da ha til den og er det noen som har en girkasse som passer til min bil? Og hvor mye koster en brukt kasse? Og passer en s4 kasse på dem motorene? Er en aah motor.? Og så var jeg så uheldig og glemme og tømme vannet på motoren for var nesten ikkje frostveske i. Det blei kaldt og vannet frøys. Kan det da ha blitt skade på motoren? Jeg tok den inn i garasjen etter det blei mildt igjen så den kunne tine naturlig.,

 

 

Og hvor mye arbeid er det å bytte girkasse?

 

Kan man og bygge om den til bakhjulstrekk??

 

Hjertelig takk for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken girkasse(kode) du har er det du selv som enklest kan finne ut. Det står i serviceheftet, og om det er rotet bort så står det på et klistremerke i bagasjerommet. Prisen på brukt kasse varierer veldig, søk på nettet hva diverse hoggere har inne, er da med priser.

S4-kasse er kun levert for quattro, om du har forhjulsdrift så kan du ikke bruke denne. Antar du har forhjulsdrift, noe du ikke nevner... Girkassene på eldre Audi går om hverandre, altså passer R4, R5, V6 og V8 om hverandre. Ombygging til RWD er bortkastet arbeid, er en større jobb og du kommer heller ikke frem på glatta!

Å bytte girkasse en en enkel sak, men du trenger løftebukk eller grav for å komme til. Drivaksler må av, clutchsylinder og minst to el-plugger før kasse kan løsnes fra motor.

Motor kan ta skade av å fryse, dette finner du best ut når du tar den i bruk igjen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår