Gå til innhold

Feilkoder Audi A4 B5 1.6

Ranger emnet

HakonSK

Anbefalte innlegg

Har dårlig med tegninger på den motoren, men ser ut som lambdaheater får spenning fra samme sikring som bensinpumpereléet, sikring 29? Om motor går så må også sikringen være hel.

Du er da tilbake på dårlig kontakt i plugg til lambda eller defekt lambda.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny lambda er aldri feil om den er kjøpt på Biltema ;) Om du bytter lambda så slett feilkoder og ta en ny diagnose. Men du har fortsatt feil på G62 og dette må du finne ut av. Sjekket du kabling og plugg til denne også? Sikker på at det var riktig sensor du byttet?

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du me om jeg har skiftet riktig sensor?

Lurte bare på om du hadde skiftet G62 og ikke en annen sensor, er flere å velge i. Dette siden du fortsatt fikk feilmelding på den.

Om du kjenner noen med VAG-COM så kan du gå inn og se hvilke verdier ECU får fra G62, lambda osv. Er da lett å konstantere om og hva ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei! Nå har jeg bytett lambdaen og temp sensoren! Nå har jeg et stort problem.. Bilen "hakker" noe fryktelig! Den drar veldig dårlig og en gang sløkte den seg når jeg kløtsja inn før en sving. På tomgang går den som en klokke. Virker som den ikke får bensin? Filteret som er begynt å bli tett?

Noen som har noen forslag? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, jeg har nå rengjort spjeldhuset og skiftet bensinfilteret :) 

Nå har jeg fått en feilmelding på n80 ventilen. Når bilen har stått på tomgang en stund begynner den å tikke veldig høyt(N80).

Etter bilen har stått på tomgang en stund og jeg begynner å kjøre kan bilen lugge noe fælt. kan dette ha noe me at det blir vakum i tanken? 

Pga defekt N80?

Lenke til kommentar
Del på andre sider