Gå til innhold

Bilen starter ikke

Ranger emnet

Sindre S

Anbefalte innlegg

Bil: 1999 Audi A6 2.5TDI quattro. Motorkode AFB.

Det begynte med at bilen ikke startet en dag, så jeg fikk den dyttet i gang. De to neste dagene startet bilen greit, men i dag ble det ikke start. Det skal være strøm nok på batteriet.

Har lest ut feilkoder, dette er hva jeg fikk:

00546 - Data Wiring faulty 00546 - Data Wiring faulty: Implausible Signal Possible Symptoms
  • Engine not starting / immediate Shutdown
  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Control Module (J362) faulty
    • No Signal or Implausible Signal on W-Line between Immobilizer Control Module (J362) and Engine Control Unit or Fuel Cut-Off Valve Control Unit
  • Immobilizer Control Module (J362) incorrectly coded
  • Immobilizer Control Module (J362) faulty
Possible Solutions
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Control Module (J362)
  • Check Immobilizer Control Module (J362) Coding, Baud Rate Setting
  • Check/Replace Immobilizer Control Module (J362)
Special Notes
  • Under certain circumstances this code may be stored after improperly operating the Vehicle/Ignition. For example after the Engine has stopped the Ignition is switched on again immediately (Engine Control Module is still in the Start-Up Phase).
    • In such a case switch off the Ignition and wait at least 10 seconds before switching it back on. Then check and clear Fault Codes.

Denne feilkoden har jeg fått en gang før, men slettet den og den kom ikke tilbake før nå. Noen som har litt greie på dette opplegget?

Noen måte å få sjekket dette med startsperre?

Jeg har 2 nøkler til bilen, den "vanlige" og en verksted-nøkkel. Har prøvd begge nøklene uten å få start hvis det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å slette feilkoden og ta en ny scan? Startsperren kan du sjekke med VAG-COM, se om immobilizer godtar nøkkelen. Om ikke kan det være feil på lesespole, men du burde da få opp feil på immo.

J362 sitter i instrumentpanelet på din.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede slettet koden og søkt på nytt. Nytt søk ble gjort en time etter koden var slettet, koden kom ikke opp igjen. Har lest litt på ross-tech sin hjemmeside om hvordan jeg sjekker startsperra opp not nøkkel, men da fikk jeg ikke noe respons, kom opp error. Lyset for startsperra har heller ikke blinket i panelet. Men skal det egentlig være mulig å trille bilen i gang i denne situasjonen?

Vil dette føre mot bytte av hele instrumentpanelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider